Pokreni se - Izađi iz zone komfora

by - July 20, 2019


Vjerujem da smo se svi susretali s pojmom ,,zona komfora'' u bilo kakvom obliku: citat, možda naziv knjige ili filma, naslov teksta na internetu (kao npr. ovaj blog post) ili vam je neki prijatelj nekad rekao da treba da izađete iz nje. I da, postoje trenuci kada, da bismo napravili neki pomak ili napredak zaista moramo da izađemo iz zone komfora i uradimo nešto što je izvan njenih okvira. Međutim, da bismo znali s čim se i zašto borimo (i da li uopšte moramo) počeću od samog pojma i toga šta je to tačno zona komfora?
Sama riječ komfor kaže udobnost. To je stanje u kom nam je prije svega udobno, nešto na što smo navikli (okruženje, način života), gdje smo ,,ušuškani''. Nije bitno da li se dobro osjećamo u njoj i da li nam se ona sviđa, ona nam daje sigurnost i u njoj je sve izvjesno.

Da li je ona loša? Zavisi od osobe do osobe. Zapravo, i ja imam svoju zonu komfora, i vi je imate, svi je imamo. Čak i ljudi koji za sebe smatraju da je nemaju je ustvari imaju - njihova zona komfora je stalna promjena, izlazak iz nje i širenje nje. Ona ne mora nužno da bude negativan pojam i nešto loše, međutim, ona to lako može da postane u sljedećim situacijama:

- kada je negativna za nas, ali se plašimo da je napustimo, da nam ne bi bilo još gore (npr. posao koji ne volite). Ona jeste bolna, ali je ''sigurna'' i izlazak iz nje bi značio neizvjesnost, odlazak u nepoznato.

- kada je pozitivna za nas, ali koči naš napredak i ne daje da idemo ka nečim još boljim. U tom slučaju je iz nje još teže izaći, jer ne samo da daje sigurnost, već smo i zadovoljni njome.

Smatram da kada je prvi slučaj u pitanju dovoljan razlog za izlazak iz nje je činjenica da vam se ne sviđa i da ne služi vašem rastu, već naprotiv, vuče vas na dno. Često se tu javlja strah da će vam, ako napravite promjenu, biti još gore nego inače, da nećete uspjeti, kao i strah od budućeg ishoda. Ali, realno, šta je najgore što može da vam se desi? Ja bar smatram da je to da se, ako ne uspijete u svom naumu, vratite na staro. Ne može vam biti gore nakon izlaska iz nje, jer korak naprijed, koliko god težak za napraviti, ima snagu. Takođe, ako želite promjenu, vi je morate napraviti, niko to neće uraditi umjesto vas.

A kada je drugi slučaj u pitanju, kao što sam rekla, iz njega često zna biti teže izaći, ne samo zbog onog ,,udobnost + sviđa vam se''
nego i jer često nismo svjesni da smo u zoni komfora i da nas ona koči. Ovdje je važno prije svega znati da smo u zoni komfora. Onda, moramo biti svjesni da, bez obzira što nam je u njoj lijepo, ako želimo da napredujemo, moramo izaći iz nje. I ovdje se javlja strah da nam ne bude gore i da ne uništimo tu svoju ,,harmoniju'', ali postaviću vam isto pitanje: ,,Šta je najgore što može da vam se desi?'' Opet isti odgovor, shvatićete da to nije za vas i vratićete se na staro. 

Naravno, ne treba ni da svako malo mijenjate sve živo samo eto, radi izlaska iz zone komfora. To radite kada želite napredak, pomak, nešto novo.
Npr. imate višak kilograma, to vam se ne sviđa - radite na tome da smršate. Uvedite trening, drugačiju ishranu itd...
Ili, volite svoj posao, zadovoljni ste, plata vam je super, ali želite da idete ka većoj poziciji, koja će vam donijeti mnogo dobrobiti, ali gdje ćete imati više posla i drugačije obaveze, što bi značilo izlazak iz zone komfora. Ali, bez obzira na to, radite na svom cilju.

Kako izaći iz zone komfora?
Ovo su neki savjeti i smjernice da vam bude lakše.

1. Sve što je sada izvan vaše zone sigurnosti, vremenom će vam postati normalno.
Šta to znači? Npr. meni je izlazak iz zone komfora bio upis na Oxford i nautički smjer, započinjanje bloga, promjena društva koje mi se ne sviđa i pronalazak novog, odluka da treniram, učim španski i italijanski itd... U početku jeste bilo čudno, nemojte misliti da nije. Ali, ako sam željela korak dalje ka svojim ciljevima, morala sam to da uradim. I na kraju sam se ,,uštosala'' i sve te stvari su mi postale stil života i nešto sasvim normalno.


Kada izađeš iz zone komfora, sve što ti je nekada bilo nepoznato i zastrašujuće, postaje sasvim novo i normalno za tebe. - Robin Šarma

2. Fokus na cilj
Biće trenutaka kada će vam promjena prijati i biće vam super, ali ćete se ,,ulijenjiti'' i poželjeti da se vratite na staro. U tim trenucima fokus na cilj, jer će vam on uvijek ukazati na to zašto nikako ne smijete da odustanete.

3. Promijenite svoj pogled i perspektivu
Prestanite da gledate na promjenu kao na nešto strašno i nepoznato, već kao na nešto uzbudljivo, kao na avanturu koja će vas odvesti ka vašem cilju. A zonu komfora prestanite da gledate kao utočište, jer ona to često nije, naprotiv. Ona će vam postati zatvor, ako to dopustite.

4. Korak po korak
Ne može sve odjednom. Ni ja nisam stekla naviku da svaki dan treniram tek tako, već sam je gradila tri godine. Prvo sam trenirala 2-3 puta nedeljno, zatim 5, a sada svaki dan. Idite korak po korak, jer će vam to donijeti dugoročne rezultate. Korak naprijed ima snagu i koliko god mali, neminovno vodi do uspjeha.

5. Promjena
Da biste navikli sebe na velike promjene, povremeno napravite neke manje. Odgledajte žanr filma koji inače ne biste, idite na neko mjesto gdje nikada niste bili, započnite neki novi hobi, ustanite ranije, nešto što često radite uradite na drugačiji način nego inače...
Npr. ja sam neko ko ne izlazi nešto naročito, ali ponekad, čisto promjene radi, odem s drugaricom do grada. Ili promijenim dan kada pišem blog post, ili mjesto gdje idem na ronjenje... I to mi svakodnevnicu učini zanimljivijom i uči me da se više prilagodim promjenama. 

6. Ne bježi od neugodnosti
Upravo razlog zašto ti je teško da izađeš iz zone komfora je osjećaj neugodnosti. Ne bježi od njega, jer će se on uvijek javljati. Meni je npr. na početku bilo jako čudno biti jedina djevojka na nautički smjer, ali je kasnije to ispalo kao odlična odluka, jer učim ono što me zanima i jer sam upala u sjajno odjeljenje. Zato ne bježi od neugodnosti, napravi neugodno ugodnim. I usudi se da rizikuješ, jer bez rizika, nema uspjeha.

Nadam se da sam bar malo pomogla. Pišite utiske i iskustva u komentarima. :) 


You May Also Like

20 comments

  1. Slažem se sa tobom u potpunosti! Svaka zona komfora ima svoje pozitivne i negativne strane^^. Divno si ovo napisala, ništa ne bih menjala.

    www.arcanume.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ti si jedna od rijetkih bloggerica za koju sam ja uočila da baš 'da svoju dušu' za post koji napiše. Prelijepo pišeš i rado posjećujem tvoj blog :) Jako lijep post <3

    https://mellifluous-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno, drago mi je da se moja ljubav za pisanjem vidi u mojim postovima i da uživaš čitajući moj blog. <3

      Delete
  3. Predivan post kao i uvek. Baš mi se sviđa tvoj način pisanja i obožavam da čitam ovakve tvoje postove.

    https://thecword0.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno, drago mi je da uživaš u mojim postovima.❤️

      Delete
  4. Hvala na podršci i odličnom komentaru. I slažem se. Izlazak iz zone komfora nam daje hrabrost, iskustvo, napredak i ostvarenje ciljeva. Takođe, često nije lako izaći iz nje, ali što više to radimo, postaje nam lakše. Pozz i za tebe. :)

    ReplyDelete
  5. U potpunosti se slažem s tobom. Zona komfora je divna i pruža sigurnost i ja sam jako dugo živjela u njoj sve dok jednog dana nisam gledala jedan film u kojem su postavili pitanje "Za kojim stvarima biste žalili u starosti?" i tada sam shvatila da su sve one izvan moje zone komfora. Na početku je bilo teško i čudno, ali s vremenom to je postalo nešto normalno i sastavni dio mog života. Hvala ti na još jednom divnom postu.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/07/giorgio-armani-acqua-di-gioia_89.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu, hvala tebi na sjajnom komentaru. I da, i ja se vodim tom rečenicom, neću da u starosti žalim što nisam uradila u mladosti neke stvari.❤️

      Delete
  6. Slažem se, svi mi imamo svoju komfora i iako to ponekad nije toliko loše (ako ta zona komfora nije nešto negativno) ipak je dobro izaći iz nje i probati nove stvari jer je put razvoja i napretka. Usvajanje novih vještina je jako važno jer dobro utječe i na naš mozak i na osobnost. Nova iskustva uvijek nas uče nečem novom, a pomažu i razvijati kreativnost. Ponekad i mali koraci mogu biti bitni. Rutina modernog života može voditi razvoju depresije, tako da je dobro probati nove stvari i iskustva kao neku protumjeru upadanja u kolotečinu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podršci i odličnom komentaru. I tačno, zona komfora ne mora da bude loša, ali je dobro više izlaziti iz nje, pogotovo kada hoćemo da ostvarimo neki cilj.❤️

      Delete
  7. Ovo je vrlo interesantan odabir teme ali i dosta ozbiljan pristup istoj. Na tome ti svaka čast!
    Sviđa mi se kako si iz različitih aspekata obradila temu zone komfora, i dala nam opširna objašnjenja ZA i PROTIV. :)
    Sjajno! Radujem se ovakvim tekstovima!

    Girly world | Priče iz Vojvodine | Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na divnom komentaru i podršci. To mi je i bio cilj, da sa što više aspekata priđem ovoj temi.❤️

      Delete
  8. Great post, Thanks for sharing,
    I'm following you! X.

    ReplyDelete
  9. Veoma lijepo rečeno i objašnjeno. Nikada ne razmišljam o svojoj zoni komfora, iako ih vjerovatno (kao i svako normalno biće) imam. Smatram da svako ko se osjeća okej sa svojom zonom komfora ne treba ni da je mijenja, a ako je to loše za njega, onda svakako da radi na tome da se oslobodi iz te zone.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci. I tačno, ako želimo promjenu u svom životu i nešto novo, trebamo izaći iz zone komfora, dok u suprotnom je ne moramo mijenjati.❤️

      Delete
  10. Odličan post i veoma interesantna tema! :)

    New post - www.minniearts.com

    ReplyDelete
  11. Zdravo
    Oprostite, ali samo da vam kažem da smo lokalna tvrtka i nudimo novac zajmovima svim ozbiljnim i iskrenim ljudima kako bismo povećali njihov posao ili napravili kupnju. Kamatna stopa iznosi 3% godišnje.
    Za više informacija, molimo vas da nas kontaktirate putem e-maila ili WhatsApp.

    E-pošta: simondurochefort@gmail.com
    WhatsApp: +33756949346

    ReplyDelete