Kako se motivisati za bilo šta?

by - February 17, 2019


Svi mi imamo neke snove i ciljeve koje želimo da ostvarimo. Bilo da su oni mali ili veliki, put do njihovog ostvarenja nije uvijek lak. Često ćemo se susretati s preprekama i poteškoćama, zbog kojih mnogi donesu odluku da odustanu. Baš zato je u svemu tome važna konstantna motivacija. Ona nas pokreće i ne dopušta da nas loši trenuci u potpunosti slome. Takođe nas tjera da ustanemo, nakon što padnemo. Ovaj post će upravo biti posvećen njoj i tome kako motivisati sebe. Savjeti koje ću vam dati u ovom tekstu mogu se primijeniti na bilo kakav cilj ili segment vašeg života. Nadam se da ću vam pomoći i da ćete uživati čitajući. 


Sjetite se zašto ste počeli

Kada vam je teško i imate želju da odustanete, zapitajte se zašto radite to što radite i zašto ste počeli. Šta je to što vas čeka na kraju puta? Da li je jedna prepreka vrijedna toga da sve u šta vjerujete i za šta se borite samo tako ,,bacite u vodu''? Šta će se sve promijeniti nabolje kada uspijete?


Motivišite se svakodnevno

Da bih vam ovo u startu objasnila, podijeliću citat, koji glasi:
Kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje ni kupanje, zato ga i preporučujemo svakodnevno. - Zig Zigalar
Šta ovo znači? Dakle, motivacija, koliko god bila snažna, traje jako kratko. Baš zato je treba praktikovati što češće i u kontinuitetu.


Drugi ljudi i vaše okruženje

U životu ćete se susretati sa tri vrste ljudi:
1. oni koji vas vole i koji će vas podržavati
2. oni koji će vas na svaki mogući način sabotirati
3. oni kojima će biti svejedno da li ćete ostvariti svoj cilj.

Sada ću pričati samo o prva dva tipa, jer ovi posljednji i nemaju nekog velikog uticaja na vas.

Kada su ,,prvi'' u pitanju, što više provodite vrijeme s njima, jer će se njihova pozitivna energija i stav da je to što radite dobro, prenijeti i na vas. Takođe, saslušajte njihov savjet, ako vam to odgovara i ne shvatajte njihovu konstrutkivnu kritiku kao nešto negativno. Takvi ljudi će biti rijetki u vašem životu i to je razlog više da im poklonite svoje vrijeme.
Što se tiče ,,drugih'', predlažem vam da ne provodite vrijeme sa njima, osim kada morate i ako ste zaista prinuđeni na to. Takvi će vas samo sabotirati i crpiti iz vas energiju. koju ste mogli potrošiti na mnogo bolje ljude i aktivnosti. Ako vam je kontakt s njima nametnut putem posla, škole i sl. ne dopustite im da vas obeshrabre i da prenesu njihovu negativnu energiju na vas. Stavite fokus na svoje ciljeve, umjesto na takve ljude i njihove frustracije.


Upijajte sadržaj koji vas motiviše

Jedan od mnogih razloga zašto sam odlučila da na mom blogu pišem motivacione tekstove jeste upravo zato što će nekome, ko bude pročitao neki moj post, to pomoći i popraviti raspoloženje. 
Smatram da u vremenu u kom skoro svaka osoba koristi internet, sadržaj koji upijamo može uticati na našu motivisanost i spremnost da se suočimo sa izazovima. Zato je važno da mudro birate kako ćete potrošiti svoje vrijeme i da znate koja vrsta sadržaja vam poboljšava raspoloženje, bilo da je to tekst, video, pjesma, knjiga, film i sl. Isto tako, ne trebate sebe bombardovati negativnim informacijama.


Pronađite ,,svijetlu tačku'' u svemu

U trenucima kada vam je svega preko glave, potrudite se da, iako vam se čini da je sve protiv vas, nađete svjetlost u tami, pa makar i najmanju sitnicu koja će vas natjerati da se borite i nastavite dalje. Takođe, imajte na umu da možda i nije sve tako loše, kao što vam se čini. 
Isto tako, ovo nas vraća na početak priče: Sjetite se zašto ste počeli!


Ne tražite svjetlost na kraju tunela. Vi ste svjetlo, a tunela nema.



You May Also Like

20 comments

  1. Zaista je nešto što najviše sprečava ljude da ostvare snove upravo strah od tuđeg mišljenja i osude. Tužno je što je taj strah prisutan u tolikoj mjeri, jer ljudi koji daju sebi za pravo da svoje komplekse liječe na onima koji su bolji od njih nisu vrijedni pažnje a kamoli odustajanja od svojih ciljeva i snova. Takve treba samo ingorisati i izbjegavati u širokom luku. Takođe, uvijek treba biti svoj, jer uvijek će postojati neko ko će nas voljeti takve kakvi smo. Hvala na sjajnom komentaru i podršci.😀

    ReplyDelete
  2. Super post!! Mislim da je motivacija jako vazna stvar u zivotu i ako nje nema,nekako nemamo volju raditi ista. Kako bih motivisala sebe da nastavim iako mi nije ni do cega,pomislim na neke ciljeve i zelje koje sam sebi odredila i ako to zaista zelim onda nema odustajanja. Takodje praktikujem te male nagrade,nakon nekog dobro obavljenog posla i mislim da i to treba da se uradi s vremena na vrijeme,prosto covjek da obraduje sebe. 😃

    PajaMala.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako je važno znati šta želimo i zašto to želimo, jer nas upravo to motiviše da ostvarimo neki naš cilj. Takođe je sjajno to što nagradiš sebe s vremena na vrijeme, i sama to praktikujem u vidu bilo čega, bilo da je to slobodno vrijeme za aktivnost u kojoj uživam, vrijeme provedeno s porodicom ili materijalna stvar. Hvala na podršci i sjajnom komentaru.❤️😀

      Delete
  3. Zaista motivirajuci post, i va zadnja recenica mi se jako svidja, jako je bitno gledati i razmisljati pozitivo, jer mi smo sami sebi pokretac, i mi sami sebe sputavao, a na nama je sta ce mo izybrati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaista jeste tako. Mi sami sebe pokrećemo u velikoj mjeri, pogotovo kad pogledamo u prošlost i vidimo koliko smo napredovali. Hvala na podršci i odličnom komentaru.❤️

      Delete
  4. Poslednja rečenica posta mi se jako dopada i doživljavam je jako lično. Manjak motivacije imam uglavnom kada imam mnogo stvari da uradim i kada one uključuju kombinaciju društvenog života sa obavezama. Pa eto, ovih dana, učim za školu, takmičenja, počela sam da vežbam, pišem za blog i mnogo čitam, i plus na sve to društvo. Nekad me toliko mrzi da ustanem iz kreveta i da odem u teretanu na tih sat vremena, ali ja sam svetlo, a tunela nema! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potpuno te razumijem. Meni je prva sedmica škole bila takva, ali sam uspjela da se organizujem, naravno baš tako što sam samu sebe motivisala za to. Našla sam i vrijeme za sebe, školu, ljude koje volim, trening, blog... Drago mi je da ti se post dopao, i da te je motivisao. I kao što si rekla, ti si svjetlo, a tunela nema.❤️😊

      Delete
  5. Odličan post draga Anđela. Često imam problem nedostatka motivacije, krenem nešto i brzo me prođe volja ali kada vidim rezultate onda ne odustajem. Trudim se da se motivišem što više, mislim da svako ima taj takoreći pad motivacije. Veliku motivaciju nalazim i u treningu, treniram dosta i nikad ne odustajem posebno kada vidim željene rezutate, tako je i kod većine stvari :)

    Novi post - www.minniearts.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedna od najvećih motivacija jeste rezultat i kada primećuješ da se to što radiš i što ti je tada bilo teško isplatilo. Svi mi imamo u nekom trenutku pad motivacije i to je okej, važno je dići se i nastaviti dalje. Takođe, trening je odlična stvar, ne samo za stanje tijela, već i uma i duha. Hvala na podršci i divnom komentaru.❤️😘

      Delete
  6. Jako lijep post, draga moja. Ja imam dosta problema sa motivacijom u zadnje vrijeme i iskreno se nadam da će mi ovi savjeti pomoći. "Sjetite se zašto ste počeli" je jedan od savjeta koje želim izdvojiti iz ovog posta jer ova rečenica uvijek na mene ostavi veliki uticaj.❤

    www.livinglikev.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaista jeste važno sjetiti se zašto smo počeli, jer tada vidimo mogućnost za novim i boljim stvarima i to nam daje motivaciju da što više radimo stvari koje nas vode tom smjeru. Što se tiče tvog manjka motivacije, ako sam mogla ja i mnogi drugi ljudi to riješiti, možeš i ti. Hvala na podršci i divnom komentaru. Drago mi je da sam te motivisala.❤️😘

      Delete
  7. Eee mnogo mi se svidja ova tema. Ja tako sebe očajnički pokusavam da motivisem za vezbanje, ne jer zelim da smrsam ili sta god, nego jer mislim da je prosto zdravo, a i osecam se kao da mi dupe izgleda kao slina, tako da bi redno to bilo da se zategne. Sve u svemu, post je tako motivisuciii, bas mi se dopao ❤ Pray for me da zapravo uspem u ovome some day haha.

    mellowcent.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da će ti ovaj post pomoći što se motivacije tiče. A vjezbanje ti obavezno predlažem, ne samo zbog zdravlja i izgleda, već i zato što ti zaista digne raspoloženje i utiče na tebe i iznutra. Držim ti palčeve da se natjeraš na to i uspiješ. Hvala na podršci.❤️❤️❤️

      Delete
  8. Predivan post i jako poucan. Slazem se sa svie sto si napisala!! JAKO MI SE SVIDZA TVOJ NACIN PISANJA!! Imam novi post, jedna veoma zanimljiva tema, pa kada budes imala vremena obavezno posjeti. POZZ!!!

    sarajevo4ever.blogspot.con

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. Drago mi je da ti se tema i moj način pisanja dopadaju. Pročitaću i tvoj post.☺️

      Delete
  9. I meni se dešava da nekad nisam ni za šta, ali motivisati sebe na bilo koji način zaista pomaže. Nadam se da će i tebi ovaj post pomoći, kada je manjak motivacije u pitanju. Hvala na podršci i divnom komentaru.❤️😘

    ReplyDelete
  10. Ja zaista više ne znam kako komentarisati tvoje postove a da ne budem ko švaba tralala. :D Odličan post i možda mi i pomogne u ovom trenutku. :) Veliki pozdrav za tebe. ♥

    https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/02/novi-zivot-isplaces-se-i-krenes-dalje.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, me brini oko toga.☺️ Bitno je da je ovaj post uspio da ti prenese neku poruku i da će ti biti od pomoći.❤️ Hvala na podršci.❤️❤️❤️

      Delete
  11. Slažem se sa svime! Bravo!

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete