Uspjeh nije cilj, nego putovanje

by - April 15, 2019



Uvijek sam voljela da putujem. Iako za sada nisam putovala van Crne Gore, zemlje u kojoj živim, uživala sam u putovanjima u okviru nje. Upravo moja ljubav za putovanjima je jedan od mnogih razloga zašto želim da se bavim baš pomorstvom. Smatram da je život kratak, a svijet velik i da je vidjeti ga i obići sjajno i nezaboravno iskustvo.

Kad god bih putovala radovala bih se odlasku na određenu destinaciju, bilo da je to upoznavanje nekog novog grada ili ponovni susret s nekim već viđenim, ali meni dragim mjestom.
Ali, nije odredište jedino čemu bih se radovala već i sam put do istog i sve što iskusim dok ne stignem do njega. Sama vožnja kolima od Bara do Igala, Podgorice, Berana slušajući muziku i posmatrajući more, prirodu, planine, drveće i ljepotu svoje zemlje je imala posebnu čar i budila u meni sreću i mir. Jednostavno, to su bili trenuci u kojima sam posebno uživala.

Zašto pišem o ovome i šta je uopšte poenta ovog posta? Dakle, svi mi imamo neke svoje ciljeve. Mnogi se trude da ih ostvare i naprave neki lični uspjeh. Nažalost, zamka je u tome što ljudi često, u svoj toj želji za uspjehom u onome što su naumili, zaboravljaju da uživaju u procesu koji moraju proći do ostvarenja cilja. To dovodi do toga da previše razmišljaju o budućnosti, a zaborave da žive u sadašnjem trenutku i budu zahvalni na onome što imaju. Većina tako provede čitav život, čekajući da se nešto desi da bi bili srećni i zadovoljni sobom i svojim životom.

Put do odredišta u nekim trenucima zna biti težak, bilo zbog gužve u saobraćaju, neudobnosti prevoznog sredstva, nezgoda tokom putovanja i sl. Isto tako je i u životu, tačnije, na putu do uspjeha. Ali, bez obzira na to uspjeh i penjanje na vrh su slađi, ako ste prije toga iskusili neuspjeh i bili na dnu. Popeti se na vrh jeste teško, ali je pogled s vrha bolji.  

Takođe, baš kao što putovanje do destinacije biva ,,siromašno'' za brojne trenutke u kojima se nismo divili ljepoti prirode, jezera, sunca, cvrkutu ptica, tako bude i s uspjehom, bez da nismo iskusili svaki korak koji smo napravili da bi došli do njega, bilo da je bio lak ili težak.

Sada dolazimo do poruke posta, koja leži u naslovu, a to je da uspjeh nije cilj, nego putovanje. Super je željeti uspjeh i raditi na njemu ili željeti nešto bolje za sebe. Ali, ne treba napraviti dvije greške, koje se svima lako dese, a to su:

- odustajanje zbog prepreka (jer tako nećete uraditi ništa)
- zaboraviti uživati na putu do cilja (jer ako to uradite, nećete biti srećni ni kad ostvarite cilj)

Kako god da okrenete i koju god grešku od ovih napravili, rezultat je isti - obje vode do nezadovoljstva i ni u jednoj ni u drugoj ne leži sreća, pa ni sam uspjeh, koji je glavna tema ovog posta. Jer, ako niste, prije svega, ispunjeni iznutra, onda to nije uspjeh. 

You May Also Like

15 comments

  1. Veoma dobar post, slažem se sa tobom da su putovanja najbolka iskustva, i zivot jeste zaista previše lratak, a opet toliko toga treba videti. 😊

    ReplyDelete
  2. Volim ovakve tvoje postove i uživam dok ih čitam. Slažem se sa svima što si navela. Osim što sam posetila nekoliko gradova u Srbiji, dva puta sam posetila i Crnu Goru. Istina, put do Crne Gore je trajao veoma dugo, tako da nisam ostala tokom celog putovanja budna i propratila prirodne lepote. Ali, ono što sam videla tokom puta mi je bilo dovoljno da uživam. Putovanje ponekad ume da bude lekcija života. Ne treba brinuti o budućnjosti, niti se vraćati u prošlost već moramo ostati u sadašnjosti i uživati u trenutku. Sjajan post, još jednom.

    Wonderland Vibes | Kako popraviti ocene do kraja školske godine?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci. Često put do neke destinacije zna da bude dug, na momente i težak i baš mi je to bila inspiracija da uporedim to sa životom i sve kroz šta prođeš da ostvariš neki cilj. Isto tako se slažem da treba uživati u sadašnjosti. <3

      Delete
  3. Divan post kao i uvijek! :)

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  4. Predivan post i u potpunosti se slažem s tobom. Bitno je putovanje i npr. kada sam studirala cilj je bio završiti fakultet, ali sada kada se okrenem i pogledam sjećam se trenutaka provedenih s kolegama, priprema ispita, ispijanja kava, profesora - ljudi i događaja s putovanja, a ne samo krajnjeg cilja.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/04/chanel-rouge-coco-ultra-hydrating-lip_14.html
    Giveaway MAC Speak Louder Lipstick - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/04/mac-speak-louder-cremesheen-lipstick_1.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaista jeste. Nekako, kada ostvarimo cilj, bude nam toplo oko srca kada se sjetimo šta smo sve prošli da bismo došli do njega i kakvi su sve lijepi trenuci iza nas. Hvala na podršci i divnom komentaru.❤️

      Delete
  5. Divan post, da budem iskrena volim putovati, a da bduem još iskrenije ne znam kada sam posljednji put otputovala izvan svoje zelje, zapravo zna, to je bilo kad sam završila osnovnu :/ Iskreno se nadam da ću kada završim fakultet i zaposlim se, imati priliku više putovati svijetom :D

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razumijem te. I ja takođe volim da putujem. A ja čak nisam ni putovala nikad van svoje zemlje, ali nadam se toj prilici uskoro. Nadam se da će se tebi ostvariti želja da putuješ svijetom i da ćeš vidjeti mnoge sjajne destinacije. Hvala na podršci.❤️😊

      Delete
  6. Odličan post! I ja poprilično volim da putujem, i nadam se da ću uskoro ili van granica jer postoji toliko toga da se vidi, čuje, istraži... A život je samo jedan i u njemu treba ućivati♥

    https://kikasbeautycorner.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci. Drago mi je da ti se post dopao.❤️😊

      Delete
  7. Odličan post draga Anđela. Slažem se sa tobom. Obožavam da putujem i želja mi je da proputujem što više. Imala sam sreće dosta da putujem, ali nisam dugo bila na nekom daljem putu, nadam se da hoću. I tebi želim da proputuješ što više! :)
    Novi post - www.minniearts.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na divnom komentaru i željama. Drago mi je da ti se post dopao. :)

      Delete
  8. Žao mi je zbog tvog gubitka i svega što ti se izdešavalo. Uredu je što se osjecas loše zbog toga, ali isto tako, Probaj da nađeš način da budeš iznad situacije i da ideš dalje. Vjerujem da ćeš uspjeti u tome, iako ti to sada djeluje nedostižno. Hvala na podršci i divnom komentaru. :)

    ReplyDelete