Nisu pogrešni ljudi, pogrešna su naša očekivanja

by - September 04, 2019


Pozitivna očekivanja su nešto sjajno što u svima nama izaziva motivaciju, uzbuđenje i pozitivnu emociju. Međutim, isto koliko su ohrabrujuća, toliko znaju da budu izvor razočarenja. Upravo su tema ovog posta očekivanja vezana za ljude koji nas okružuju.

Svima nam se desilo da u svojoj glavi formiramo određenu, u ovom slučaju, pozitivnu sliku o nekoj osobi i da očekujemo da se postupci i ponašanje te osobe poklope s tim. Na kraju se to ne bi desilo, što dovodi do razočarenja i osjećaja ljutnje i gorčine prema toj osobi.

Najbolji savjet koji bih vam dala kada je ovo u pitanju je da ne očekujete ništa ni od koga, jer ćete se razočarati. Kada ovo kažem ne mislim da su svi ljudi loši i da uvijek i od svakoga treba očekivati samo najgore, već da ne treba idealizovati druge i nametati im da se ponašaju u skladu sa našim očekivanjima. Ovo znači da trebate prihvatiti druge takve kakvi su i ne stvarati nerealnu sliku o njima.

Takođe, čak i najbolji ljudi koje poznajete imaju mane i ne treba ih samo zbog jedne negativne osobine okarakterisati kao loše. Svi griješimo i ne treba nekoga definisati na osnovu jedne jedine greške. Trudite se da u takvima vidite ono najbolje, jer ćete u suprotnom izgubiti sjajne ljude u vašem životu.

Naravno, postoje i ljudi koji su nas u pravom smislu te riječi povrijedili i ophodili se prema nama loše i normalno je da u tim trenucima budete ljuti i razočarani. Ali, očekivati od takvih izvinjenje ili obećanje da će se njihovo ponašanje promijeniti je besmisleno, jer čak i da to urade, oni će najčešće nastaviti dalje po svome. Tada je vaš izbor da odlučite da li ćete ih prihvatiti takve kakvi su ili ih izbaciti iz svog života.

Za naslov ovog posta sam namjerno odabrala rečenicu ,,Nisu pogrešni ljudi, pogrešna su naša očekivanja'' , jer smatram da je apsolutno tačna, što ću vam objasniti na primjerima. Ne možete očekivati od nekoga ko stalno kasni da stigne na vrijeme. Ili od drugarice koja u vašem prisustvu ogovara druge da isto ne radi i vama iza leđa. 

Isto tako, ne treba očekivati da će se prema nama svi ljudi ophoditi isto kao i mi prema njima. Da se nadovežem na prethodne primjere, ako vi nikada ne kasnite, ne znači da će osoba koja stalno kasni samo zbog vas promijeniti svoju naviku. Ako vi nikoga ne ogovarate, ne znači da vas zbog toga niko neće ogovarati. 


Očekivati da ljudi budu fer prema tebi, samo zato jer si ti fer prema njima, isto je kao da očekuješ da te lav ne pojede, samo zato što ti ne jedeš lavove.

Takođe, nikoga ne možete natjerati na promjenu, ukoliko on sam nije otvoren za to. Ako to radite, samo ćete izgubiti energiju na nešto što nikada neće uroditi plodom.  Jedino što možete da promijenite jeste vaš pogled na druge i da ih, ako vam odgovaraju, prihvatite takve kakvi su, a ako ne, onda nemate šta da tražite s njima.

Isto tako, kada se razočaramo u nekoga, ne treba to doživljavati tragično, zatvoriti se u sebe i živjeti sa stavom da su svi ljudi zli, jer nisu. Iako su rijetki, dobri ljudi i dalje postoje i ne uskraćujte takvima šansu, samo zato što vas je jedna osoba povrijedila. Najlakše je učauriti se u svoju ljušturu, bez želje da izađete iz zone komfora i pružite šansu novim ljudima i iskustvima da uđu u vaš život.

I za kraj, vidite ljude onakve kakvi su, a ne kroz vašu uljepšanu sliku o njima. Isto kao što vi ne volite da vam se nameće kakvi trebate da budete, tako i drugi to ne vole. Trudite se da iz svakog iskustva s ljudima, bilo ono pozitivno ili negativno, izvučete neku pouku. Gledajte na svijet i ljude s vedrije strane, jer čak i najgora osoba ima tračak dobrote u sebi. Očekujte, ali ne vezujte se za očekivanje, već prihvatite okolnosti, preokrenite ih u svoju korist i izvucite najbolje iz toga.

You May Also Like

27 comments

  1. Složila bih se s tobom. Ne treba ni od koga ništa očekivati, za sve se u životu treba boriti vlastitim trudom, radom i zalaganjem, ne može se ništa dobiti ''na tacni'', s jedne strane. S druge strane, kada govorimo o nekoj emocionalnoj ili psihičkoj potpori koju svi često očekujemo od drugih ljudi, prijatelja i sl, naravno da nam je oni mogu pružiti, ali ne u količinama kojima je nama potrebno. Zbog svega navedenog ni od koga ne trebamo ništa očekivati, svi smo individue koje se trebaju same za sebe boriti i mislim da je to sasvim okej. Uzgred, odličan post :D

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci. Drago mi je da ti se post dopao. I slažem se, svako nam može u određenoj mjeri dati podršku ili ne i to je okej. Na nama je kako ćemo to prihvatiti.❤️

      Delete
  2. Hvala ti puno na podršci i izdvojenom vremenu. Slažem se sa svime što si napisao u komentaru.😊

    ReplyDelete
  3. Totalno si upravu! I tačno sam se pronašla u ovome... očekivala sam nešto od osobe, što sam znala da neću dobiti, a ipak sam se nadala da ću dobiti ono što ja pružam. Aplauz!

    Novi post je tu: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/09/sta-sam-ponela-na-put-3.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i divnom komentaru. Drago mi je da ti se post dopao.❤️😊

      Delete
  4. U potpunosti se slažem sa svakom riječju koju si napisala. Jednom sam pročitala "Ne razočaraju nas drugi ljudi, razočaraju nas naša očekivanja od njih." I što sam više razmišljala o tome shvatila sam da je to istina. Npr. u prijateljskim odnosima ili ljubavnim vezama mi imamo očekivanja i ako se ne ispune mi smo razočarani, a ne bi trebali biti jer drugi nisu tu da ispune naša očekivanja. Hvala ti za još jedan predivan inspirativni post.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/09/glamglow-thirstymud-hydrating-treatment_5.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu. Hvala tebi na izdvojenom vremenu. I zaista, nisu ljudi ti koji nas razočaraju, već činjenica da nisu ispunili naša očekivanja.❤️

      Delete
  5. Slazem se kako sa recenicom koja je sam naslov posta, tako i sa svim sto si navela u postu.. Jer je zaista bolje kada nista od nekih osoba ne ocekujemo.. Sto su veca ocekivanja to ce biti i veca razocarenja.. I kada sagledamo neke stvari, zaprvo nas ne povredi osoba, povredi nas ta iluzija koju smo sami sebi stvorili u glavi.. A cesto nam se desava da stvorimo takvu sliku o nekoj osobi i ne dozvolimo sebi da zapravo vidimo tu osobu onakvom kakva jeste..

    Pogledaj moj blog ako zelis
    https://smallwomenscorner.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podršci i odličnom komentaru. I da, često u svojoj glavi stvorimo iluziju toga kakva je neka osoba i onda se vodimo time. Više puta se dešavalo, kako meni, tako i ljudima koji me okružuju. Još jednom, hvala. Pročitaću tvoj post.❤️

      Delete
  6. Divno napisan post! Hvala što si ga podijelila s nama :)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    ReplyDelete
  7. Mislim da je bitno imati realna očekivanja. Neka su prijateljstva jako bliska, a neka su skoro kao i poznastva i treba znati što možemo očekivati od nekoga. Netko je sposobniji za jedno, netko za drugo, netko dobro sluša, netko je više za konkretnu pomoć i tako dalje. Meni su smiješni ljudi koji od svakoga očekuju da im budu stalno dostupni ili na raspolaganju. Svi ljudi imaju svoje probleme, svatkome je u svakome trenutku neka obaveza na glavi, netko se brine za bolesnog roditelja, netko za baku, netko ima školske obaveze, netko poslovne, doslovno svi ljudi imaju hrpu obaveza i to je nešto što moramo imati u vidu kada razgovaramo s bilo kim. Zato ja mislim da je pristojnost toliko važna čak i u komunikaciji sa bliskim osobama, ta pristojnost otvara neki prostor u kojem se može bolje i sigurnije komunicirati i lakše razumijeti što druga osoba želi i treba. Tako da, normalno je očekivati podršku od nekoga kome smo je i sami stalno davali, normalno je željeti imati nekakva prijateljstva i poznanstva u kojima i davamo i primamo, ali nije dobro očekivati da se drugi prilagode našim očekivanjima. Nekad treba neko prijateljsvo i pustiti da ode ako nije pravo, ali treba i razumijeti da nikome nije lako i da ako netko u nekom trenutku nije uz nas, to ne znači da nije dobar prijatelj. Mi sami prema sebi nekad nismo dobri, a ni prema drugima, pa nema smisla očekivati savršenstvo od drugih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno tako. Slažem se da svime napisanim. Svako ima svoj život i svoje probleme i ne treba očekivati od drugih nešto što u tom trenutku nisu spremni da nam pruže. Treba prihvatiti ljude takvi kakvi su ili, ako nam to ne odgovara, prekinuti odnos s njima. Hvala na podršci i odličnom komentaru.❤️

      Delete
  8. Izuzetno zrelo razmišljanje! Toliko izuzetno da znam zanemarljivo malo ljudi u nekim zrelijim godinama koji su ovo zaista razumeli. 😇 Svaka čast na zrelosti. 🎆 Bez obzira što se svi mi rađamo na različitim stupnjevima zrelosti duša, za ovakvi tvoje razmišljanje je potreban poveliki rad na sebi. A to je isključivo tvoja zasluga. 🎯💥💓
    Još jednom, velika mi je čast i zadovoljstvo što sam te upoznala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na ovako divnim riječima. Neizmjerno mi je drago kad pročitam ovako napisan komentar. I meni je drago da sam naišla na tvoj blog jer je sjajan i jako mi se dopada sadržaj.❤️❤️❤️

      Delete
  9. Kad god sam ocekivala nesto, ili se nadala necemu, jer znam da sam ulozila u to, jer znam da sam bila tu za tu drugu osobu, samo sam se razocarala, i pocela sam da se oslanjam samo na sebe. Jako mi se svidja post

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. I da, često se desi da nas razočara neko za koga smo se najmanje nadali da će to uraditi i baš zato ne treba očekivati ništa ni od koga i sebi biti glavni oslonac u životu.❤️

      Delete
  10. Zista malo je reci da se slazem sa tvojim postom.Mi sami formiramo sliku o nekoj osobi i onda ocekujemo da ce ta osoba zaista i biti takva kakvu smo je zamisli.Takodje,tvoja recenica da ne ocekujemo nita ni od koga je takodje tacna.Ukoliko trebamo ocekivati od nekoga ,neka to prvenstveno bude od sebe.Zaista mi je drago sto sadrzaj tvog bloga tezi ka tome da covek nauci neke zivotne savete i pomogne,koliko drugima,toliko i sebi.Zaista ,post je odlicno napisan a na ovu temu ni sama ne bih bolje odgovorila!

    Ilmaha |Zapratite♥️ | Citati |Zapratite♥️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i divnim riječima. Drago mi je da se slažemo i da ti se dopada sadržaj mog bloga i teme o kojima pišem.❤️

      Delete
  11. Beautiful post! I love the design and layout of your blog!
    xoxo
    Lara

    www.verylara.com

    ReplyDelete
  12. Slažem se sa najvećim delom teksta.Osim u vezi povlačenja u zonu komfora.Oprostite,meni je u mojoj zoni lepo.Niko me ne gnjavi,ne laže,ne govori što ne želim znati(ogovaranja) itd.Može čovek sasvim lepo živeti bez drugih ljudi.Nije da sam izolovana ko na pustom ostrvu,izadjem,razgovaram,"druzim" se.Ali mi je ipak najbolje samoj.Što ne znam,ne čujem,ne vidim,ne kazem-ne moze ni da me povredi.Naravno,ne namećem to drugima.Svako zna ili traži ono što mu odgovara.Ne trazim ništa-ne nudim ništa.Tačka.
    P.S.
    Pa mozda trazim nešto-da mi niko ne uskače u zonu komfora😁

    ReplyDelete