Za napredak je potrebno vrijeme

by - September 14, 2019


Svi smo u nekom trenutku svog života težili ka nečemu novom i boljem. To je nešto što je sasvim prirodno i prisutno kod svakog čovjeka. Međutim, na putu ka napretku mnoge obeshrabri to što se on najčešće ne događa brzinom kakvom su zamislili, već je za njega potrebno vrijeme, trud i promjena. 

Svaki korak naprijed, koliko god veliki ili mali, ima svoju težinu, ima svoju snagu. Svaki korak koji načinimo znači da smo bliži našem cilju. Ali, da bismo stigli do cilja i napravili napredak, najčešće nam za to neće biti dovoljan samo jedan korak, već moramo nastaviti da se krećemo u kontinuitetu, a ne stati, jer se stvari ne dešavaju brzinom i tokom kojim mi želimo. Ne može sve odjednom. Pikasu su trebale godine vježbe da usavrši svoje slikanje. Tesla je u svoje izume uložio trud i rad, nisu se sami stvorili. Ni jedan od ovo dvoje koje sam navela kao primjer nije nešto postigao tek tako i samo zbog talenta, već i zbog strpljivosti, volje i vremena koje su bili spremni da ulože u svoje ideje.

To vam je kao kad zasadite sjeme. Ne možete očekivati da će drvo izrasti istog časa, već ćete na adekvatan način voditi računa o njemu i to će se odraziti na rast tog drveta. Isto tako, nećete svake sekunde bdjeti nad sjemenom koje ste posadili, već ćete mu posvetiti pažnju samo kada je to potrebno i u skladu sa uslovima u kojima se razvija.

Na isti način postupajte i sa sobom. Posadite sjeme vašeg napretka, uložite vjeru i ljubav u njega i pustite ga da raste. Naravno, nemojte ništa ni da forsirate. Da se vratimo na pomenuto drvo. Ono ne požuruje svoj rast, već se prepušta procesu. I ne takmiči se s ostalim drvećem, kao što se mi ljudi takmičimo jedni s drugima. Već prati svoj put.
Tako i vi trebate da pustite stvari da idu svojim tokom. Možda će vam trebati mjesec dana, možda 10 godina, ali ne držite se grčevito za krajnji ishod, već napredujte postepeno i uživajte u sadašnjem trenutku, na putu do uspjeha.

Takođe, da biste napredovali, potrebno je biti spreman na drugačije stvari od onih na koje ste navikli. Baš zato ne treba bježati od promjena, jer one su normalna stvar. Čak se i priroda oko nas mijenja: smjenjuju se godišnja doba, mijenjaju se vremenske prilike, drveće tokom jeseni odbacuje svoje lišće... A priroda se ne odupire tome. Samo ljudi imaju tu naviku da se drže ustaljenih obrazaca, plašeći se da izađu van njihovih granica. Odbacite sve što vas koči na putu do napretka: stare navike, prošlost, ljude koji vam škode... Postanite otvoreni za nešto novo i drugačije.



Ne žurite da stignete negdje - sve u svoje vrijeme. Sada ste tu, u pravo vrijeme, na pravo mjesto i tako će biti svakog trenutka i u budućnosti. Nemojte da vas obeshrabre prepreke, jer upravo one vas tjeraju da poboljšate sebe i svoj život. I ne plašite se da odbacite stare blokade. Život nije šablon. Život je avantura. On je ono što mi od njega napravimo.

You May Also Like

27 comments

  1. Lijepo rečeno. Za sve treba vremena i truda. Ljudi se često nerviraju kada u nečemu uspiju, a često im treba samo više vremena. Ja sam jednom bila na predavanju jednog poznatog fizičara koji je objasnio da za biti dobar u bilo čemu treba nekoliko tisuća sati. Kada to shvatimo, vidimo koliko toga možemo postići ako dobro uložimo svoje vrijeme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno. Za sve je potrebno vrijeme i uvijek se treba nastaviti kretati ka cilju, jer otkud znamo da nismo baš na korak do njegovog ostvarenja. Hvala na podršci i odličnom komentaru.❤️

      Delete
  2. Moram da ti kazem da se potpuno slazem sa tobom sto si tice ove teme.Ukoliko ocekujemo da se nesto ostvari a mi ne doprinesemo tome,sanse da ce se dogoditi su jako male.Napredak je vrlo bitan i svako od nas treba da da sve se od sebe.Nista nece doci samo od sebe, a kao sto i sam naslov posta kaze, za napredak je potrebno vreme.Jako je bitno, kao sto si takodje napomenula, ne odustati od svog cilja.Pre svega, odlican post, odlicno napisan i jos jedna tema koja ce sigurno svakome biti od koristi!


    Ilmaha |Zapratite♥️ |

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i divnom komentaru. Za napredak zaista jeste potrebno uložiti trud i rad i baš zato ne treba nikad odustati, jer malo po malo, svaki cilj se ostvari.❤️

      Delete
  3. Super post. Složila bih se s tobom, prosto, ništa ne dolazi preko noći, za sve je neophodno vrijeme, dosta vremena, a na nama je da radimo što bolje možemo i damo sve od sebe da sve ciljeve ispunimo.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Uvijek treba dati svoj maksimum u svemu i izvući najbolje iz svake situacije.❤️

      Delete
  4. Svaki put me oduševi tvoj novi post jer vidim koliko isto razmišljamo. Slažem se sa svakom tvojom rečenicom. Mi smo često nestrpljivi i želimo sve odmah, ali za sve je potrebno vrijeme npr. za završiti srednju školu 4 godine, fakultet 5 godina. I ponekad na tom putu poželimo da smo gotovi odmah, ali najbolje je opustiti se i uživati u procesu, a stvari će doći na svoje mjesto u pravom trenutku.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/09/la-mer-soft-fluid-long-wear-foundation_15.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno. Važno je uživati u procesu i na putu do uspjeha, kao i imati strpljenja. Hvala na podršci i odličnom komentaru.❤️

      Delete
  5. Zakljuak na pocetku je da mi se svidja osvtaj tvog bloga, svidja mi se sto si se bas odlucila pisati o ovakvim temama jer danas je jako bitno citati ovakve stvari, motivisati i pokusavati nekome pokazati koliko je zivot lep, koliko sitnice vrede, a svaki tvoj post je jedna motivcija vise ako neko zna da razume. svaka cast


    https://aandymm.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. Drago mi je da vidiš značaj u pisanju o ovakvim temama i da ti se dopada sadržaj mog bloga.❤️😊

      Delete
  6. Takođe sam primijetila da imamo sličan način razmišljanja i jedan od razloga zašto ovaj blog postoji je upravo da se ljudi sličnih interesovanja ovim putem povežu. I slažem se sa svime što si napisao u komentaru. Ponekad je potrebno žrtvovati nešto za svoj san i izaći iz zone komfora, ali se sve to isplati. Hvala na podršci i divnom komentaru. Pročitaću tvoj post. Pozdrav.😊

    ReplyDelete
  7. Odličan post... naterao me je da razmišljam šta i kako dalje... pošto mi je trenutno haos u životu!

    Novi post: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/09/potroseni-proizvodi-januar-jun-2019.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. Nadam se da će se situacija promijeniti i da će ti ovaj post pomoći.💖

      Delete
  8. Baš volim kada pronađem vremena da pročitam tvoj post. Uvijek sve lijepo i što bi se kazalo 'sa dušom' objasniš i napišeš. Mislim da si nekako pogodila temu za ono što se trenutno u mom životu dešava. Našla sam se u nekom začaranom krugu iz kojeg prebrzo pokušavam da izađem i time silim samu sebe i činim sve još gorim. No, razumijem sve što si rekla i znam da je to istina, zato ću sebi dati više vremena :)

    https://mellifluous-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Tačno je da pišem iz srca u drago mi je da se to i osjeti. Takođe, nadam se da će ti ovaj post pomoći i drago mi je da ti je došao u pravom trenutku.❤️

      Delete
  9. Mnogo mi se sviđaju tvoja poređenja i metafore, a i potpuno si u pravu! Teško je biti istrajan i odlučan, naročito ako nemaš dovoljno veliku želju i motivaciju d bi opstao, na primer kada su u pitanju treninzi, zdrava ishrana, učenje... I upravo se bojim toga da će mi proći pola života i da ću se okrenuti i reći "Kada bih sad vratila vreme uradila bih to, to, to..." Stalno to radim...

    I'mperfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. A što se toga tiče, da, teško je održati motivaciju i zato sebe treba motivisati u kontinuitetu i stalno sebe podsjećati zašto nešto radimo. Imaš na mom blogu tekst o motivaciji pa možeš i to pročitati. Takođe, ako hoćeš da spriječiš da ti se desi da jednog dana počneš da se kaješ što nešto nisi uradila, onda preuzmi inicijativu i uradi nešto, pa makar ishod bio loš, jer bolje da se kaješ za nešto što jesi, nego što nisi uradila. Nadam se da sam bar malo pomogla.❤️

      Delete
  10. U potpunosti se slažem sa tobom. Čisti primer je blog. Ne možemo preko noći postati viralno poznati i imati milione pratioca (što je i nemoguće jer blog svet nije toliko poznat). Za sve je potrebno naporan rad. Ako ulažemo dosta vremena u blog, pišemo redovno, kroz određeno vreme doći će i nagrada. Sjajan post, kao i uvek xx

    https://sweetsunshinexx.blogspot.com - novi post

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Navela si sjajan primjer i drago mi je da si podijelila svoje misli ovim putem. <3

      Delete
  11. Heejj sjecas se mene xD. To sam ja Benjamin Alekov frend. Nije me dugo bilo na blogu a evo konacno se i ja nakanio napisati novi post pa eto komaj kada budes mogla xD. Jako mi se svidja tvoj novi post i sve je poucno sto si rekla. Za sve treba vremena i nistane moze preko noci. Pozz! :) (link u imenu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Sjećam se tvog bloga i pogledaću čim budem u prilici tvoj novi post. :)

      Delete
  12. Kao da sam sama ovo pisala. Slažem se sa apsolutno svakom riječi koju si napisala. Sebe gradimo polako, korak po korak. Nema žurbe, sve u svoje vrijeme. Nemam više što nadodati, sve si sama rekla. Bravo curo!



    Moglo bi se reći da sam nova, sitna podrška mi ne bi škodila:)
    https://savrsennered.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno!❤️ Posjetiću tvoj blog i podržati tvoj rad.😊

      Delete