Kako se nositi s negativnim emocijama

by - May 25, 2021



Emocije su nešto što, na neki način, kroji naš život, a činjenica koja dokazuje ovu tvrdnju jeste da najljepše i najružnije događaje u životu pamtimo upravo po tome kako smo se u tim trenucima osjećali. Između ostalog, one nas tjeraju na akciju, iz njih izvlačimo inspiraciju i podstiču nas na promjene. Ovaj post ću posvetiti negativnim emocijama, jer želim da vam pokažem da i one imaju svoju svrhu i da često mogu postati svojevrstan pokretač i nešto što će prouzrokovati sjajne stvari i probuditi najbolje u nama, ako znamo kako da se nosimo s njima. Uživajte!


Prihvatanje

Najgore što možete da napravite kada se osjećate loše jeste da krivite sebe. To što u datom trenutku niste okej, ne znači da ste negativni, slabi, nestabilni... U redu je plakati, biti ljut, tužan, razočaran, obeshrabren... Sve je to ljudski. Nađite u svom srcu mjesta za PRIHVATANJE. Prihvatiti ne znači baciti se još više u očaj i odustati od bilo kakve nade da ćete se osjećati bolje, kao što mnogi misle. To znači primijetiti emociju, ispoljiti je, razumjeti odakle ona dolazi, i najvažnije, oprostiti sebi i drugima. Prihvatanjem otpuštate otpore, koji bi vas u suprotnom doveli do toga da se još gore osjećate. Takođe, ne potiskujte svoje emocije, jer to može prouzrokovati da tu negativu nosite sa sobom duži vremenski period. Dok, kada se suočite s njima, shvatićete šta ih je prouzrokovalo, kako ih možete promijeniti i prestaćete da ,,skupljate'' sve u sebi. Lakše ćete naći način da vam bude bolje, kada znate šta je to u vama izazvalo bol. Zato prigrlite ih i dopustite im da se ispolje. One nisu vaši neprijatelji, već pokazatelj da ste čovjek, koji ima osjećanja. Rijetko ko će vam danas pružiti razumijevanje. Zbog toga je važno da vi pronađete način da razumijete sebe.


Odgovornost - preuzimaje stvari u svoje ruke

Velika je razlika između osjećati se krivim i smatrati se odgovornim za svoje emocije. Osjećati se krivim, kao što sam prije objasnila, znači nabijati sebi osjećaj krivice. Dok, sa druge strane, prihvatiti odgovornost jeste znati da je moć u vama. To znači reći sebi: ,,Moja osjećanja su moja odgovornost i ja sam ih prouzrokovao/la, dopustivši da mi određena osoba ili situacija poremeti mir. Ali, isto kao što sam ja to izazvao/la u sebi, tako samo JA MOGU to da promijenim. Nisam savršen/na, i okej sam s tim. Još uvijek učim i to je dobro, jer samo tako ću napredovati.''


Promjena misli = promjena emocija

Emocije nam ne padaju s neba i ne javljaju se tek tako. Njih uzrokuju naše misli o određenoj situaciji. Što znači da, ako želimo da se osjećamo bolje, moramo mijenjati svoje misli. Ovo ste već postigli samim prihvatanjem i preuzimanjem odgovornosti, što sam prije objasnila. Ali, ako želite da dobar osjećaj učvrstite i održite na duže staze, morate ići korak dalje. Nađite nešto pozitivno u događaju, koji vas je zadesio, jer apsolutno sve može postati prilika za uspjeh, ako otvorite svoj um za to.

Neka osoba se loše ponijela prema vama. Shvatili ste kakve ljude ne želite u životu. Dobili ste otkaz na poslu. Možda je to znak da vas čeka nešto bolje. Imate finansijskih problema. Odlična prilika da dokažete sebi da se iz toga možete izbaviti i na taj način steknete nove vještine i znanje na tom području. Želja vam se nije ostvarila. To znači da vam se sprema nešto sjajno, što će na kraju ispasti puno bolje za vas. Imate zdravstvene probleme. Svojom odlukom da to promijenite ćete postati motivacija i dokaz da i za to postoji rješenje. Vjerujte mi, sa čime god da se sada nosite, doći će trenutak kada će bol koju osjećate biti vaša priča o uspjehu. Jednog dana, kada se osvrnete i vidite kroz šta ste sve prošli i koliko bitki ste dobili, bićete ponosni na sebe. Zapravo, već sada to trebate biti.


Kreativnost i inspirativne akcije

Šta podrazumijevam pod ova dva pojma? Kreativnost jeste odličan način da svoje negativne emocije i poteškoće, kroz koje prolazimo, usmjerimo u pozitivne svrhe. Vjerovali ili ne, pojedini tekstovi na mom blogu su nastali upravo u teškim trenucima, kada sam bila u boli. Iskoristite to i stvorite nešto na šta ćete, kada prođe izvjestan vremenski period, biti ponosni. Što se tiče inspirativnih akcija, kao što samo ime kaže, to su akcije pokrenute iz inspiracije. A inspiracija ne dolazi samo kada se osjećamo super, nego i kada nam se ne sviđa stanje, u kojem se nalazimo, a želimo da se ,,maknemo s mjesta". Uradite nešto što će učiniti da se osjećate bolje ili vas usrećuje. To može biti bilo šta: fizička aktivnost, pisanje, slikarstvo, muzika, šetnja... Ukratko, nešto u čemu uživate i što vam predstavlja   ,,izduvni ventil''. To će napraviti pozitivan efekat, ne samo jer će promijeniti vašu emociju, nego ćete iz te pozitive i ispunjenosti pronaći rješenje za vašu situaciju. A sprovođenje rješenja u djelo je takođe inspirativna akcija. A svaka takva akcija navodiće vas na još jednu i sve tako, dok ne postignete cilj.


Nikada niste sami

Čak i kada se osjećate tako, uvijek postoji Neko gore, neka viša sila, koja vas vodi i ne da vam da odustanete. Takođe, imate sebe. Kada to znate nikada se u životu nećete osjećati usamljeno ili kao da ste ,,ostavljeni na cjedilu''. To što vam se desilo nešto negativno je možda da biste se pokrenuli i proširili svoje vidike. Iskoristite to na najbolji mogući način.

You May Also Like

13 comments

  1. Da nema loših emocija, ne bi znali ni za one predivne. Sjajan post, pogotovo pred spavanje! Motivacija mi je dosta skočila. Svaka čast, nastavi s ovakvim tekstovima. ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala od srca! Drago mi je da te je ovaj post motivisao. Znači da je moj cilj ispunjen. 🥰❤️

      Delete
  2. Kod tebe na blogu uvijek pronađem inspirativne članke, ali ovaj mi se baš posebno dopao jer kvalitetno istražuje temu koja nije česta: kako se nositi s negativnim emocijama. Mislim da danas ljudi nekako izbjegavaju govoriti o negativnim emocijama i pokušavaju ih potisnuti pod svaku cijenu. Na taj način se negativne emocije samo povećavaju s vremenom. Mislim da si absolutno u pravu kada kažeš da se najbolje suočiti s negativnim emocijama. Samo ih tako možemo zaista prebroditi. U današnjem društvu sve knjige samopomoći promoviraju neku zamišljenu sreću koja je vjerujem nešto umjetno. Naprotiv, negativne emocije nas mogu puno toga naučiti. U životu ima prostora za razne emocije i sve postoje s razlogom. Negativne emocije nekad je i nemoguće izbjeći, npr. kada izgubimo nekoga koga volimo. Kada imamo neki problem, ne trebao bježati od toga. Također se slažem s onim što si napisala da ne trebamo sebe kriviti za loše emocije i da se nekad dobro usmjeriti na nešto što u tom trenutku možemo raditi a čime se kasnije možemo ponositi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prije svega, hvala na divnom komentaru. Kao što si rekla, o negativnim emocijama se malo priča, a uz to je u pitanju kompleksna tema, koja ne može da se savršeno obradi samo u jednom postu. Ali, drago mi je da sam uspjela da obuhvatim neke ključne stvari. Slažem se sa svime što si napisala u komentaru i sviđa mi se kako razmišljaš. 🥰

      Delete
  3. Sve si, mnogo dobro napisala. :)

    Novi post: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2021/05/filmovi-koje-sam-odgledala.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu 💋

      https://andjelina-svastara.blogspot.com/2021/06/moja-bitka-sa-stitnom-zlezdom-i.html

      Delete
  4. Od cijele te frke oko mature nisam ni skužio novi post a ni stigao napisati svoj. Beoma inspirativan članak kao i obično i znam kakva je borba boriti se s negativnim emocijama strahom isl. Mene je duhovna vjera Wicca i gotička subkultura iščupala iz kandži mnogih negativnih emocija iskreno. Zaista ne samo da vjerujem nego osjećam svakog dana sve više i više tu višu silu. Svaka čast Anđele 🤩

    alekboras.com

    ReplyDelete
  5. Jako lijepo napisan i koristan post. Svi mi se suočavamo s negativnim emocijama i meni u tim situacijama pomaže meditacija jer zapotam se koji je razlog za njih i što mogu napraviti da se bolje osjećam.

    www.exclusivebeautydiary.com

    ReplyDelete
  6. This article is surely resourceful and might benefit a greater part of seekers looking for such valuable posts. Continue updating.
    Home Tutors in Lucknow | Private Home tutor

    ReplyDelete
  7. Bila sam povrijeđena i slomljena srca kada se prije sedam mjeseci u mom braku dogodio jako veliki problem između mene i mog muža. toliko strašno da je odnio slučaj na sud radi razvoda. rekao je da više nikad ne želi ostati sa mnom i da me više ne voli. Pa se spakirao iz kuće i natjerao mene i moju djecu na teške bolove. Pokušala sam ga na sve moguće načine vratiti, nakon mnogo preklinjanja, ali bezuspješno. a on je potvrdio da je donio odluku i da me više nikad ne želi vidjeti. Tako sam jedne večeri, vraćajući se s posla, srela svoju staru prijateljicu koja je tražila mog muža. Pa sam mu sve objasnila, pa mi je rekao da je jedini način da vratim muža da posjetim bacača uroka, jer je i on to stvarno učinio. Tako da nikad nisam vjerovao u magiju, ali nisam imao izbora nego poslušati njegov savjet. Zatim mi je dao e-mail adresu bacača uroka kojeg je posjetio. dralaba3000@gmail.com. Sljedećeg jutra poslala sam e-mail na adresu koju mi ​​je dao, a čarolija me uvjerila da ću muža vratiti sljedeća dva dana. Kakva nevjerojatna izjava!! Nikad nisam vjerovao, pa je razgovarao sa mnom i rekao mi sve što moram učiniti. Onda ih radim bez povišice, pa me sljedeća dva dana, začudo, zvao suprug koji me nije zvao zadnjih 7 mjeseci da mi javi da se vraća. Tako nevjerojatna !! Tako se isti dan vratio, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju pogrešku i bol koji je nanio meni i mojoj djeci. Tada je od tog dana naša veza bila jača nego prije, uz pomoć sjajnog bacača uroka. Dakle, savjetovati ću vas ako imate bilo kakvih problema, obratite se dr alabi na email: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirajte na whatsapp i viber na ovaj broj: +1(425) 477-2744.......

    ReplyDelete