Bella Italia

by - August 31, 2022

U ovom postu želim sa vama da podijelim utiske iz Italije, prelijepe zemlje u kojoj sam provela sedam dana i obišla mnoga fantastična mjesta. Za mene je ovo bilo nezaboravno i neopisivo iskustvo, kojeg ću se rado sjećati, jer sam uživala u svakom trenutku i stvorila nove uspomene. Moj cilj je da vam putem slika i snimaka, koje prate tekst i objašnjenja, što više približim magiju ovih mjesta, od kojih svako ima svoj pečat i posebnu čar. Uživajte.


Dolo



Dolo je gradić, koji se nalazi između Venecije i Padove, u području ,,Riviera del Brenta''. Ono što mi se kod njega posebno dopalo je što odiše mirnom i opuštajućom atmosferom. Uživala sam u prirodnom i ugodnom ambijentu ovog malog mjesta, koje ima posebnu čar.










U sladoledarnici ,,Carpe Diem" sam uživala u ukusnom voćnom kupu i prelijepom pogledu. 
Pogled






Villa Pisani

Mjesto, koje se nalazi u blizini Dola, u gradiću Stra, jeste Villa Pisani. Nju je 1807. godine kupio Napoleon od strane porodice Pisani.




Plaža Punta Canna



Plaža Punta Canna se nalazi na poluostrvu ,,Sottomarina", u Venecijanskoj laguni. U pitanju je pješčana plaža, gdje možete iznajmiti ležaljke i uživati u ambijentu plažnog bara.








Na ovoj plaži se često organizuju žurke u plažnom baru, a na repertoaru su većinom pjesme na italijanskom, uz to i poneka pjesma na engleskom ili nekom drugom stranom jeziku. Iako mnoge pjesme nisam znala, provod je bio odličan, zbog velike količine pozitivne energije i prijatne atmosfere.



Venecija



Venecija me je od svih mjesta, koje sam posjetila u Italiji, najviše oduševila i ostavila najjači utisak. Podignuta je na 118 pješčanih ostrva i u njoj se nalazi preko 400 mostova. U pitanju je mjesto od kulturnog i istorijskog značaja. Upečatljiva je po mnogim stvarima: arhitekturi, umjetnosti, mostovima, muzejima, palatama, istorijskim građevinama, prelijepim ulicama, ali i gondolama - čamcima koji su jedan od mnogobrojnih simbola ovog grada. Venecija je u svakom smislu te riječi, jedinstvena i definitivno imam želju da je posjetim još mnogo puta u budućnosti.




Palazzo Labia - jedna od mnogobrojnih palata u Veneciji

Crkva San Geremia






Teatro Italia je građevina izgrađena 1915. godine. Bila je pozorište, bioskop, dom univerzitetskih kancelarija, dok sada ima funkciju supermarketa.
Most - Ponte delle Guglie





Crkva San Giacomo di Rialto
Pogled na ,,Canal Grande''



Most Rialto - jedan od najpoznatijih i najznačajnijih mostova u Veneciji



Ponte dei Pignoli - još jedan od mnogobrojnih mostova u Veneciji

Trg Svetog Marka

Jedan od najpoznatijih djelova Venecije i popularna turistička atrakcija jeste Trg Svetog Marka. Takođe predstavlja jedan od simbola ovog grada, a u okviru njega se nalaze građevine od kulturnog i istorijskog značaja.



Torre dell'Orologio (Toranj sa satom)

Bazilika Svetog Marka - jedna od najpoznatijih crkvi u Italiji, ali i u svijetu. Povezana je sa Duždevom palatom (Palazzo Ducale), a takođe su je zbog raskošnog dizajna i pozlaćenih mozaika zvali i Chiesa d'Oro (Crkva od zlata).

Duždeva palata (Palazzo Ducale) bila je rezidencija mletačkog dužda.

Campanile di San Marco (Zvonik Svetog Marka) visok je 98,6 metara, što ga čini petim najvišim zvonikom u Italiji. Venecijanci ga često zovu El parón de casa (gazda kuće).

Na ovim slikama se takođe može vidjeti Bazilika Svetog Marka.





Most uzdaha (Ponte dei sospiri) sagrađen je u doba Mletačke republike, radi povezivanja starog zatvora u Duždevoj palati sa novim zatvorom (Prigioni Nuove). Preko njega su sprovođeni osuđenici do zatvorskih ćelija ili mjesta pogubljenja.


Pogled na grad

Unutar Zvonika Svetog Marka možete na visini od 97 metara uživati u pogledu na grad.
















Santa Maria della Salute - poznata venecijanska crkva

Na ovoj slici se mogu vidjeti ostrva ,,San Giorgio Maggiore'' i ,,Giudecca''.

San Giorgio Maggiore

Giudecca (Đudeka)

La Punta della Dogana - umjetnički muzej






Ostrvo Đudeka

Mjesto, koje apsolutno vrijedi posjetiti jeste ostrvo Đudeka. Tamo sam uživala u ukusnoj hrani i prelijepom pogledu.

Do ostrva se može doći brodom. Bitno je napomenuti da se unutar Venecije ne koriste automobili i slična prevozna sredstva i da je tzv. vodeni taksi glavni način prevoza

Mjesto gdje sam ručala zove se ,,Ae Botti'' i bila sam veoma zadovoljna uslugom i cjelokupnim ambijentom. 


Predjelo

Glavno jelo

Pogled iz restorana



Vožnja brodom kroz kanal


Iskustvo, koje definitivno treba doživjeti u Veneciji jeste vožnja brodom kroz kanal. 


Duždeva palata

Palazzo Ferro Fini - sjedište Regionalnog vijeća Veneto

Palazzo Balbi -  sjedište predsjednika regije Veneto i Regionalne vlade Veneto.

Palazzo Cavalli
Akademijin most (Ponte dell'Academia)

Most Rialto



Ca' Vendarmin Calergi - renesansa palata, koja je bila dom kompozitora Ričarda Vagnera i mnogih drugih istaknutih ličnosti. Danas su u njoj smješteni venecijanski kazino i Muzej Wagner.

Palazzo Santa Sofia, palata koja je poznatija pod nazivom Ca' d'Oro (zlatna kuća) zbog svojih pozlaćenih ukrasa.

Palazzo Flangini


Gondola

Još jedno interesantno iskustvo je bila vožnja gondolom. Gondolijer upravlja njome jednim veslom, stojeći na krmi.




Fero, koji se nalazi na pramcu gondole je pun simbolike. On je u obliku slova ,,S'', što predstavlja ,,Canal Grande''. Šest zubaca simbolizuju 6 okruga u Veneciji, poznatih kao ,,sestieri'', dok zubac koji je na drugoj strani predstavlja ostrvo Đudeka. Ukras na vrhu jeste oblik duždeve kape, dok mali luk, koji se nalazi odmah iznad 6 zubaca simbolizuje most Rialto.

Dvije slike ispod su preuzete s interneta.








Padova 

Još jedan prelijep grad u Italiji, kojem ću se rado vraćati, jeste Padova. Udaljena je 42 km od Venecije,  a ostavila je pozitivan utisak na mene, zbog prelijepih trgova i zanimljivih mjesta. Interesantno je to da se upravo u ovom gradu nalazi jedno od najstarijih italijanskih sveučilišta.


park u Padovi



Palazzo Zuckermann - poznata palata u Padovi









Pedrocchi Cafe - jedan od najpoznatijih kafića u Padovi, osnovan je još u 18. vijeku. 



Bar Dei Osei - mjesto gdje možete uživati u odličnoj kafi, smješten je na trgu ,,Piazza della Frutta''.

Trg - Piazza dei signori







Duomo di Padova



Mjesto koje mi se najviše dopalo u Padovi je trg ,,Prato della Valle''. U pitanju je najveći trg u Padovi i peti najveći trg u Evropi.



Još jedno upečatljivo mjesto je Bazilika San Antonio, koja se nalazi na trgu ,,Piazza del Santo''.





Izgled bazilike spolja (slika je preuzeta s interneta)

Odlično mjesto za klopu u Padovi je restoran ,,Al bosco''.





Kuća Frančeska Petrarke

U Italiji sam takođe posjetila kuću Frančeska Petrarke, koja se nalazi u malom mjestu pod nazivom Arkva Petrarka (Arquà Petrarca). Za one koji ne znaju, u pitanju je italijanski pjesnik, koji je stvarao u doba renesanse. Njegovo najpoznatije djelo je zbirka pjesama ,,Kanconijer" , koja je inspirisana njegovom platonskom ljubavlju prema gospi Lauri.












Petrarkina zabilješka na dan Laurine smrti























Portret Frančeska Petrarke

Portret Laure







Nadam se da ste uživali u ovom postu i da sam uspjela da vam prenesem makar djelić onoga što sam doživjela. U komentarima pišite koje od ovih mjesta vam se najviše dopada, utiske o samom postu, ali i koja su to mjesta koja vi volite i koja u vama bude pozitivne emocije (može biti i grad u kojem živite). Biće mi drago da pročitam vaše komentare. 

You May Also Like

5 comments

  1. Fenomenalan post! Imam jednu želju za koju verujemo da će se ostvariti - nas dve na putovanju od Vršca, preko Budve do Venecije 🥰
    Ljubim te puuuno
    💋💋💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Genijalna ideja, daće Bog da se ostvari. Hvala od srca, ljubim i ja tebe. 🥰🥰💋💋💋

      Delete
  2. Zaista divan post i užitak je bilo pogledati slike i pročitati! Volio bih i ja posjetiti Italiju a nadam se da će se moja želja ostvariti. Drago mi je da si uživala i još nešto a što već znaš - kosa ofarbana ti jako lijepo stoji, naravno i prirodna je divna, ali baš je lijepo vidjeti osvježenje na tvojim slikama. I ja razmišljam o nekoj promjeni hehehhe. Trebao bih i ja novi post, ali počeo sam raditi pa mi se odužilo! Družimo se :) :)

    www.alekboras.blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podršci, drago mi je da si uživao čitajući. Nadam se da će ti se želja ostvariti. 😊 Takođe, hvala za kompliment, što se pramenova tiče. 🤗 Slažem se, jesu osvježenje, svaka promjena je dobrodošla. Jedva čekam tvoj novi post, uvijek bude nešto interesantno. Čitamo se. :)

      Delete
  3. Los productos químicos utilizados en las industrias me dan cáncer de leucemia y todo comenzó cuando quería dejar mi trabajo para conseguir otro trabajo que cuando me diagnosticaron, en ese momento tenía tanto miedo de morir porque había infectado mis células sanguíneas. medicamentos recetados como ciclofosfamida, busulfán, bosutinib, citarabina, citosar-U (citarabina), dasatinib en todo eso fue solo para hacerme esperar el día de mi muerte. Me inspiré en lo que leí de una señora llamada Tara Omar en un blog sobre cómo el Dr. Itua curó su VIH/sida. A continuación, se les escribió una carta que dice que puede curar el cáncer, así que escogí su contacto en el testimonio que ella escribió y luego le envié un correo electrónico al Dr. Es de esperar que Itua respondió rápidamente a mi correo, luego compré su medicamento a base de hierbas y también me lo enviaron aquí en Texas, fui a recogerlo en la oficina de correos para que me instruya sobre cómo el tratamiento me llevará tres semanas para curar mi enfermedad de leucemia. , Con alegría fui curado por este Dr. Itua Herbal Medicine.
    Le aconsejo que se comunique con el Dr. Itua Herbal Center por correo electrónico...drituaherbalcenter@gmail.com. tienda virtual ; www.drituaherbalcenter.com/shop. Si sufre de las enfermedades enumeradas a continuación, cáncer, diabetes, enfermedad hepática/renal, VIH/SIDA, virus del herpes, hepatitis, enfermedad crónica. Lupus, Fibromialgia.

    ReplyDelete