Oprostiti - da ili ne?

by - November 21, 2019

sweet dreams blog

Svi smo mi različiti, shodno tome, često u međuljudskim odnosima dolazi do sukoba, neslaganja uvezi nečega, pa čak i svađa. To je sasvim prirodno, jer svako ima drugačiju percepciju i sliku o nečemu, pa je normalno da iz toga proizilaze nesuglasice. Kada su u pitanju sitni sukobi ovakvog tipa, svi mi uvijek oprostimo jedni drugima, jer zašto da neslaganje uvezi nečega bude veće i jače od ljubavi i odnosa usljed kojeg je ta ljubav nastala. Međutim, u životu se često susrećemo s ljudima koji su nas istinski povrijedili i razočarali nekim svojim postupcima i nanijeli nam veliku štetu i bol. Tada se nameće pitanje: ,,Da li oprostiti?'' Vjerovali ili ne, smatram da odgovor na ovo pitanje uvijek treba da bude ,,Da''. A sada ću objasniti i zašto.

Prije svega, ono što ljudi ,,miješaju'', a što su dvije potpuno različite stvari, jeste značenje pojmova ,,oprostiti'' i ,,dati šansu''. Zato ću se, za početak, baviti time.

Oprostiti ne znači vratiti se na staro i ponašati se kao da se ništa nije desilo. Oprostiti znači ne držati mržnju i gorčinu u svom srcu prema osobi, koja vas je povrijedila. Vi ne praštate zbog drugoga, niti iko ima išta od toga što ćete mu oprostiti. Opraštate zbog sebe, svog unutrašnjeg mira i jer vam mržnja u vašem srcu i životu ne treba. Zato je moj odgovor na pitanje: ,,Da li oprostiti'' uvijek ,,Da''.

Sa druge strane, dati šansu u bukvalnom smislu znači prijeći preko onoga što je osoba uradila, iako ste svjesni težine njenog postupka. Smatram da je okej ovo uraditi jednom, eventualno dva put, ako se osoba istinski kaje zbog svojih postupaka. Međutim, zbog svog integriteta i ličnih granica, nikako ne treba pretjerivati u ovome, jer ako vas je osoba povrijedila svjesno, više puta, opet će. I radiće to iznova, sve dok vi ne odlučite da je dosta i ne stavite tačku na vaš odnos. 

Ono što mnoge u ovakvim situacijama buni jeste zabluda da, ako nisu dali nekome još jednu šansu, onda mu nisu ni oprostili. Ali, kao što sam pomenula, oprostiti i dati šansu nije isto. Ono što ja radim jeste da se distanciram od osobe koja mi šteti, a s druge strane joj oprostim, u smislu da ju ne mrzim, ne osjećam bijes i ljutnju prema njoj, niti joj želim zlo. Ukratko, to što ste izbacili ,,toksične'' ljude iz svog života, ne mora da znači da ih mrzite i da im niste oprostili. Jedno ne isključuje drugo.

Već sam razradila temu o tome zašto oprostiti, međutim, zašto smatram da ne treba uvijek dati drugu šansu? 
Uzmite da vam je neka vama draga osoba učinila nešto loše, što vas je povrijedilo, nanijelo bol i negativno uticalo na vas. Vi se, nakon svađe i sukoba, pomirite s tom osobom i date joj drugu šansu, jer vam se izvinila i djeluje vam kao da se pokajala. Ako vidite da ta osoba zaista svojim djelima i promjenom ponašanja prema vama želi da se iskupi i ispravi svoju grešku, onda je sve okej i uradili ste pravu stvar.

Međutim, kada bi ta ista osoba nastavila da svoju grešku ponavlja iznova i iznova, a vi ste joj prethodno pružili bezbroj šansi, plus ona ni najmanje ne osjeća grižnju savjest i odgovornost za svoje postupke, onda je problem i u vama, ne samo u toj osobi, jer će vas ljudi tretirati onako kako im dopustite. Zato nemojte da dopustite da se bilo ko prema vama ophodi nekorektno i iskorištava vašu dobrotu. Koliko god vi vidjeli dobro u ljudima, nemojte da živite u iluziji i da konstantno dopuštate da vas neko ,,gazi''. Vjerujte ljudima kada vam svojim djelima pokažu ko su i ne zavaravajte sebe mišlju da će se promijeniti, jer ako nastavite da odobravate njihovo ponašanje, neće. 

Zaslužujete više. Zaslužujete da budete okruženi ljudima koji vas vole i koji su vam podrška i ,,vjetar u leđa''. Zaslužujete da pored sebe imate nekoga pored koga ćete se osjećati dobro u svojoj koži i za koga možete sa sigurnošću da kažete da vam je pravi prijatelj. Ne zaslužujete da vas iko laže, maltretira, omalovažava, iskorištava ili se na bilo kakav neljudski način ophodi prema vama. Zaslužujete da budete srećni. I zato ne pristajte na manje od onoga što zaslužujete.

Uvijek oprostite, zbog lične sreće, unutrašnjeg mira i čistoće vašeg srca. Ali, ne dajite šansu onima koji su vaše povjerenje odavno, više puta ,,prokockali". 

You May Also Like

28 comments

  1. Mozemo oprostiti ali to nikad nece biti kao pre. Odlican post draga, odusevio me je <3

    https://iamioannes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Slažem se, treba razlikovati oprost i naivnost. Opraštamo radi sebe, a radi sebe moramo i krenuti naprijed. Naivnost i oprost nisu ista stvari, ako opraštamo ne znači da moramo osobi dati novu šansu. Kada se osoba ne kaje zaista zbog svojih propusta, onda joj nema smisla davati novu šansu. Važno je znati opraštati i sebi i drugima, ne zadržavati se previše na nečemu iz prošlosti, ali isto ne treba biti naivan i svakome vjerovati kada kažu da se kaju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istina. Uvijek oprostiti, zbog sebe i ne živjeti u prošlosti, ali isto tako ne davati nikome da nas gazi, davajuci mu konstantno šanse, koje je odavno prokockao. Isto tako, ne treba dopustiti da dobrota i ljubav pređu u naivnost i glupost. Hvala na podršci i sjajnom komentaru!💖

      Delete
  3. Tvoj post uvijek ostavljam kao šećer na kraju u moru lijepih postova drugih cura (a i dečkiju) kad se nedjeljom uhvatim čitanja tokom tjedna propuštenih tekstova. :)
    Čim sam pročitala naslov instinktivno sam odgovorila "Da, ali ne i zaboraviti". Kao što si i sama rekla oprostiti zbog unutarnjeg mira i zbog sebe, ali ne zaboraviti opet zbog sebe. Jer ponovi li se opet ta osoba nije vrijedna još jedne šanse koju će vjerojatno opet prokockati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na ovako divnim riječima, drago mi je da ti se moj blog dopada.💖 I slažem se s tobom. Oprosti zbog sebe i čistoće svog srca, ali ne zaboravi u smislu da se ponašaš kao da se ništa nije desilo i da daješ šanse svemu i svakome. Još jednom, hvala!💖

      Delete
  4. Odličan post draga, volim ovakve vrste postova koji izražavaju mišljenje i navode nas na razmišljanje. Slažem se u potpunosti kako treba oprostiti, ali ne i zaboraviti. Jednom kada oprostimo imati ćemo svoj mir, ali ćemo zauvijek promjeniti stajališta i poglede prema tome kome opraštamo i koliko je pogreška koja nam je učinjena velika.
    Svaka čast, samo nastavi pisati postove ovakvog tipa.

    Ako želiš pogledaj moj blog
    http://doroty4.blogspot.com/2019/11/lush-christmas-event.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno!💖 Treba oprostiti, ali i paziti kome i zašto dajemo još jednu šansu. Pogledaću tvoj post.😊

      Delete
  5. Kao i uvijek, divan post!

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  6. Žao mi je što ti se to dešava i što ne mogu da ti dam adekvatan savjet, jer nisam upućena u događaje i spletove okolnosti koje su prouzrokovale sukobe između tebe i sestre. Ja ti predlazem da za početak pokušate da ispravite odnose i da uključiš i roditelje u to i da porazgovaras s njima. Naravno, potrebno je i porazgovarati sa sestrom, pitati je zašto se tako ponaša, kazati joj šta te muči... Nema toga što se iskrenošću ne može riješiti. Ne bih ti znala dati bolji savjet od ovoga, jer kao što rekoh, nisam baš upućena u to kako i šta se dešava. Hvala na riječima podrške, drago mi je da ti se post dopao. :)

    ReplyDelete
  7. U potpunosti se slažem sa tobom. Treba oprostiti, ali ne bilo kome dati drugu šansu.
    U srednjoj školi sam imala najbolju drugaricu koja me je povredila jednom, dala sam joj drugu šansu, uradila je isto, dala sam joj još jednu šansu, mežutim opet me je zeznula. Tada sam se samo okrenula i prestala da se družim sa njom. Tada joj nisam mogla oprostiti nikako, jer sam bila mlada i luda i bolje mi je bilo da držim tu mržnju u sebi nego da "pređem preko ponosa"... Tako da se apsolutno slažem sa tobom.

    Novi post: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/11/yes-smile-ocekujes-jedan-poklon-dobijes.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam kako drugarice znaju u tom smislu da budu nekorektne i da ti čine loše i na tvoju štetu, a da se stalno izvinjavaju i tobože kaju. Takvi ti nisu prijatelji i dobro je što si se udaljila od nje. Takvima oprostiš, iako djeluje teško, vjeruj, lakše je nego da držiš mržnju i gorčinu u sebi. Hvala na podršci, drago mi je da ti se post dopao.💖

      Delete
    2. Ma tad sam bila mlada i luda (sad sam samo luda), pa nisam oprostila. Da mi je sada to uradila, oprostila bih joj jer bih se ja sramotila njene sramote i apsolutno bi postala vazduh za mene. :) Čekam novi post. :)

      Novi post: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/11/poklon-za-svadbu-ideja.html

      Delete
    3. Ma razumijem, i sama sam imala te momente da neću da oprostim, tako da smo iste po tom pitanju.🙈 Obavezno ću pročitati tvoj post.😊

      Delete
    4. Izgleda da su sve Andjele iste. :D

      https://andjelina-svastara.blogspot.com/2019/12/3-roendan.html

      Delete
  8. Jako zanimljiv post i slažem se sa svime napisanim. Ja isto vjerujem da mi opraštamo zbog nas samih i naše sreće, ali ogromna je razlika između oprostiti i dati drugu priliku. Tvoji postovi su uvijek poučni i svaki put uživam čitati o novoj temi kojoj se posvetiš.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/11/salvatore-ferragamo-signorina-misteriosa_24.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i divnim riječima!💖 Drago mi je da se slažemo.😊

      Delete
  9. Hi! Interesting thought. Thanks for sharing your opinion.
    I hope you´ll visit my blog soon. Have a nice day!

    ReplyDelete
  10. Uh, iskreno ne znam šta da mislim. Uredu mi je oprostiti, ako je taj neko uradio neku banalnu stvar, no, ako me je neko istinski i duboko povrijedio i uvrijedio neće dobiti ni šansu, ni oprost. Mislim, mogu ja tom nekom oprostiti, ali nikad neću zaboraviti, i nikad neću biti ponovo dobra s tobom osobom kao nekad. Mislim da se bilo kakav odnos gradi samo i isključivo na povjerenju.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu te razumijem. Često oprostiš, ali ne možeš da zaboraviš to što se desilo i naravno da više ne možeš da vjeruješ osobi kada je toliko puta pljunula na tebe i tvoje povjerenje. I slažem se, bez povjetenja, nema normalnog odnosa. Hvala na komentaru!💖

      Delete
  11. Sve što si napisala je skroz točno, definitivno trebamo oprostiti jer ono, forgiver is a winner haha. Svakako ne treba držati ljutnju u sebi nego umjesto toga oprostiti i nastaviti dalje da olakšamo sebi. Međutim, vraćanje na staro ne dolazi u obzir jer se samo nastavljamo povrijeđivati u očekivanju da će se bilo što promijeniti na bolje.
    Na mom blogu je giveaway pa učestvuj ako želiš: xoniomaniax.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podršci i divnim riječima. Drago mi je da ti se post dopao.💖

      Delete
  12. Čitajući ovaj post, na trenutak sam se zapitala "Bože da kao da sam ja ovo pisala!"
    U potpunosti se slažem sa svim što si napisala.

    Zapratila sam te, ako želiš uzvrati :)
    NEW POST https://pandawayofficial.blogspot.com/2019/12/dresslily-outfit-post.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i ovako divnom komentaru. Pogledaću tvoj blog.💖😊

      Delete
  13. Great post, I absolutely love it!

    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment on my last post --> https://beautyshapes3.blogspot.com/2019/12/how-i-spent-black-friday.html

    ReplyDelete