Stvari se dešavaju za tebe, a ne protiv tebe

by - December 17, 2022


Svaki čovjek je različit, a pored toga što nas krasi autentičan skup osobina i karakteristika, još jedna stvar po kojoj se izdvajamo jedni od drugih jeste jedinstveno, unikatno iskustvo. Isto kao što ne postoji dvoje potpuno istih ljudi, tako je svima od nas život satkan od mnoštva različitih događaja, od kojih svaki ima značenje i koji, iako naizgled nepovezani, imaju skriveni smisao. Sve što nam se dešava je povezano, čak i kada ne možemo da razumijemo zašto nam se nešto dogodilo.

Poenta je u tome da se stvari u životu dešavaju za vas, a ne protiv vas. To što neku situaciju percipirate kao lošu i nepovoljnu, ne znači da ona to jeste. Bilo kakav negativan događaj, neuspjeh, odbijanje, stagnacija ili činjenica da vam se nešto nije ostvarilo se nije pojavila da vas uništi, slomi ili natjera na sumnju. Naprotiv. Sve to se dogodilo zbog vas, da vas ojača, nauči, promijeni vam perspektivu, očisti put i viziju ili u krajnjem slučaju da bi vas zaštitilo od nečega.

Jednom prilikom sam svjesno, svojom odlukom, napravila izbor, za koji nisam znala da će me staviti u situaciju, koja mi se nije dopala. Da bih promijenila situaciju, odlučila sam da preduzmem određene korake. Međutim, to što sam htjela da izvedem nije bilo moguće u tom trenutku, nego u određenom periodu u budućnosti. Vrata su mi se privremeno zatvorila.

Osjećala sam se zaglavljeno u poziciji, koja mi se ne dopada i bila sam prepljavljena mislima o tome da sam napravila užasnu grešku. To je trajalo do momenta kada sam odlučila da, uprkos nezadovoljstvu, stvari preokrenem u svoju korist, dok drugačije rješenje ne bude moguće. Ne samo da se zbog toga moj pogled na situaciju promijenio, nego se kasnije ispostavilo da taj događaj ima mnogo pozitivnih strana i benefita, koje nisam vidjela, jer sam bila zaslijepljena mišlju da je nešto drugo bolje. Uz to sam uvidjela da bi drugačiji razvoj situacije bio pun mana i nepovoljnosti, koje nisam bila sposobna da uočim. 

Postoji jedna veoma bitna i dragocjena mudrost, koja mi se ukazala više puta, ne samo kroz prethodni, nego i mnoge druge događaje. Kada imate neku želju ili ciljano stanje kojem težite, odgovor na pitanje da li će se to ostvariti je uvijek neki od ova tri:
1. Da.
2. Ne još uvijek, jer sada nije pravo vrijeme.
3. Ne. Zato što te čeka nešto mnogo bolje.

Želim da vam poručim da greške ne postoje. Kada god mislite da ste se "zeznuli", zapravo ste se s razlogom našli na tom putu. Takođe, ako prolazite kroz neko iskušenje, znajte da slučajnosti ne postoje i da vas je Bog s razlogom tu stavio. Iza svega toga postoji nešto bolje i veće, neki viši cilj. Možda vas sve to zbunjuje i ne znate kuda će vas život odvesti. Ali, vjerujte mi, pronaći ćete put do vaših snova. Sjetite se stvari koje imate i koje ste već ostvarili. Osjetite zahvalnost i malo više vjerujte procesu života. Sve što je vaše, doći će. Dok, kada vam život kaže: ,,Ne'', znači da još uvijek nije pravo vrijeme ili čak da to nije za vas, da to nije ta prilika.

Zapamtite ovo - loši događaji su često prikriveni blagoslovi, a odbijanje je zapravo zaštita. Sada ste u pravo vrijeme, na pravom mjestu. Ne razmišljajte o tome kako bi bilo bolje da ste tamo negdje. Da jeste, bili biste. Budite tu gdje jeste, uživajte u sadašnjem trenutku i svemu što vam on pruža i iskoristite maksimalno benefite situacije, u kojoj se nalazite. A onda, kada dođe pravo vrijeme za to, posložiće se kockice i otvoriće vam se vrata. Ako to ne budu ona, kojima ste težili, sigurno će biti neka druga, koja će vas odvesti ka nečemu mnogo boljem.

Za kraj, želim da znate da ste voljeni od Nekoga gore i da vas u svakom trenutku štiti i motri na vas. Bog vas ni u jednom trenutku ne ostavlja na cjedilu. Kada ste svjesni Njegove prisutnosti, shvatićete da nikada niste sami i da nemate čega da se plašite. Svaka briga ima nadu. Što je nevolja veća, prilika je veća. Što je veća neizvjesnost, to je veći broj potencijalnih mogućnosti. Promijenite sebe i svoju perspektivu u toj situaciji. Uvećajte sebe i sopstvenu moć u svojoj glavi, a događaje smanjite. Jači ste od svega što vam život priređuje. Dajte stvarima novo značenje i one će početi da se mijenjaju. 

You May Also Like

8 comments

  1. Kako si ovo sve dobro sročila i napisala! Jedna velika istina za koju mi je trebalo dugo da shvatim i prihvatim. Ali čini mi se da sam sada na dobrom putu što se toga tiče. Ljubim te puno 💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čak i kada nam se čini da nam je trebalo dugo da nešto razumijemo, istina je da nam spoznaje dolaze u pravo vrijeme za nas. Hvala ti od srca, ljubim i ja tebe. 😘💋

      Delete
  2. Svaka čast na divnom postu. Slažem se, vjerujem da se sve dešava s razlogom i da je sve isprogramirano makar se odluke činile sopstvenima. Ne treba se puno mučiti oko toga šta je bilo kako je bilo zašto čemu tako je kako je. Više puta sam se osjećao izgubljenim i preispitivao sve i svašta, doduše i sada se donekle tako osjećam samo manje. Ponekad razočarano, ponekad sretno ali šta je tu je i hvala na svemu. Treba se izdići i nastaviti dalje. U duhovnosti se vjeruje da je sve posljedica karme, naših prošloživotnih djela, tako da i tu nema baš puno da se učini. Možemo jedini prihvatiti stvari kakve su i na pola puta smo da se oslobodimo onog što je loše. Još jednom da pohvalim post, čujemo se! 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskreno, smatram da čovjek treba da pokuša, ako može nešto da promijeni, jer kad u tom pogledu daš sve od sebe, makar znaš da nije do tebe. Ali, isto tako ne treba ništa forsirati i treba pustiti da nam se put sam očisti. Najčešće baš tada nam se ukaže rješenje. Kao što si napisao, ključ je u tome da se izdignemo iznad situacije i da joj ne damo da ima moć nad nama. Hvala puno na komentaru i izdvojenom vremenu. 😊

      Delete
    2. Baš sam i ja to propustio napisati u komentaru, trebamo pokušati promijeniti nekad nešto i što kažeš makar da znamo da nije do nas, ali ako nekad i nismo dali sve od sebe ne trebamo se vraćati jer je tako naprosto suđeno. Mislim da su dobra djela i ljubav ta koja pobijeđuju lošu karmu i otvaraju puteve. Kao i sreća, osmijeh, makar i na silu. Jer kada se smijemo i kada smo sretni ili trudimo se biti sretni znamo da smo na pravom putu bez obzira kakav ishod bio.

      Delete
    3. Slažem se, dobro u nama i iskren osjećaj zahvalnosti imaju moć da promijene okolnosti i da nam učine život ljepšim. Tačno je da se ne treba vraćati na nešto što je u prošlosti. Treba gledati naprijed i težiti novim, boljim stvarima.

      Delete
  3. Lijep stav kojeg se mnogi ( i na među njima) trebaju držati da nam život bude lakši. Isko osobno ne vjerujem u Boga kao takvog, slažem se da je preformulacija perspektive o "grešci" kojoj vi tako lako priklanjamo u nešto što nam je potrebno za usavršavanje efikasnijaija solucija. Ne samo da takav stav motivira, nego nam i pomaže da se osjećamo samodostatno. Lijep sažet tekst da nas podsjeti kako ništa nije crno-bijelo i uvijek treba biti pozitivan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci i izdvojenom vremenu. Mnogo mi se dopada kako si definisala grešku - kao nešto što nam je potrebno za usavršavanje. Ljudi često svoje greške gledaju kao nešto negativno, a zapravo su nam one sjajne lekcije i životni učitelji.

      Delete