Izaberi posao koji volis i neces morati da radis ni dana u zivotu. - Konfucije

by - April 12, 2018



Inspiraciju za ovaj post dobila sam iz dogadjaja koji se nedavno desio.Na jednom od casova u skoli,dosla je zena koja se bavi psihologijom i koja je htjela da nama,polumaturantima odrzi predavanje vezano za profesionalnu orijentaciju,tacnije,da nam pomogne oko izbora buduceg zanimanja i da nas usmjeri na pravi put.Tokom predavanja nam je postavila nekoliko pitanja.Prvo je bilo o tome koju srednju skolu zelimo da upisemo,cime zelimo da se bavimo i zasto.Ja,kao i vecina mojih drugara smo bez problema znali odgovor na ovo pitanje.Nakon tog pitanja nam je postavila jos njih.Ali,ono koje se meni licno jako dopalo je:,,Kada bi se za svaki posao dobijala ista plata,koji posao bi izabrali?"Nekima od nas,kao i meni se odgovor na ovo pitanje poklopio sa odgovorom na prvo.
Medjutim,kod nekih nije bio takav slucaj.Zato vam savjetujem,koliko god vi imali godina,da odgovorite sebi na ovo pitanje;ali odgovor potrazite u svom srcu,u dubini svoje duse,a ne od strane porodice,prijatelja...Samo vi znate odgovor,niko drugi!
Ta zena,odrzavsi nam to predavanje ukazala nam je na veoma vazne stvari,o kojima cu ja pisati u ovom postu.

Mnogi ljudi se bave nekim poslom koji ne vole,jer im to donosi veliku platu.Osim toga,roditelji usmjeravaju djecu na isto.Imam dosta prijatelja koji su upisali(ili ce upisati) neku skolu protiv svoje volje.Zato,ako ste roditelj,ako citate ovo,molim vas da pustite djecu da rade ono sto vole,jer ako ih odvratite od toga,pravite veliku gresku,koja moze znatno unistiti njihov zivot.Znam da tako postupate iz dobre namjere,ali ako zelite vasoj djeci sve najbolje,ne tjerajte ih da upisuju skole i fakultete,koje ne zele,jer ce zbog toga zauvjek patiti.


A,ako ste vi osoba koju roditelji usmjeravaju na nesto sto vam se ne svidja,ukazite im na njihove greske.Kazite im na koji nacin mogu biti bolji,recite sta vam je na srcu i sta vas boli...I ne krivite ih zbog toga,jer oni misle da rade najbolje.


A,ako ste mozda neko ko ne voli svoj posao,nikad nije kasno da to promijenite.Cak iako imate 40,50,60 godina,uvijek mozete sanjati nove snove i postaviti nove ciljeve.Ne dozvolite da se kasnije kajete jer niste uzivali vise,jer se niste usudili da slusate vase srce.

Toliko je neostvarenih snova,nenapisanih knjiga,neispjevanih pjesama...samo zato sto su se ljudi plasili da pokusaju.


Jednom sam procitala jednu divnu recenicu,koja glasi:



Izaberi posao koji volis i neces morati da radis ni dana u svom zivotu.

 I zaista,to jeste istina.Ako se bavimo necim sto nas istinski ispunjava,vrijeme nam brzo leti,uzivamo u tome i uopste nemamo osjecaj da smo dosli na posao.Dok,ako radimo nesto na silu,zivot nam uzalud prolazi u trci za novcem koja nema kraja.sem ako vi odlucite da je dosta.

Zato,nemojte gubiti vrijeme jureci za novcem koji cete na kraju samo potrositi.U zivotu se pamte ljudi koji vam svojom pojavom uljepsaju dan i trenuci u kojima ste bili srecni,voljeli i smijali se.Ne vjerujem da ce se iko od vas na samrti sjecati koliko je novca kojeg mjeseca zaradio,niti ce mu to biti vazno.Zivite zivot kako zelite,ne kako vam je neko rekao da trebate da zivite.Radite stvari koje hrane vasu dusu,ne vas ego.Bob Marli je jednom izrekao sjajnu recenicu koja glasi:



Voli zivot koji zivis.Zivi zivot koji volis.

Neka vas ta recenica vodi. :)







You May Also Like

8 comments

  1. Odlican post. Odusevljena sam . U potpunosti se slazem da treba raditi ono sto volis. Zivot je jedan i ne treba ga uludo trositi .

    mojstilikombinacije.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tacno tako.Ne trebamo se ponasati kao da cemo zivjeti zauvjek jer necemo,vec treba iskoristiti zivot na najbolji nacin.Hvala na podrsci.<3

      Delete
  2. Sa celim ovim haosom ja sam se bavila prosle godine, kada sam upisivala srednju skolu. Do poslednjeg dana za predaju liste zelja ja nisam znala sta hocu da upisem i odbijala sam odgovor na to pitanje. Mislim da je prerano pitati se to kljucno pitanje 'cime cemo se baviti u zivotu', kada imamo samo 14, 15 godina. Na kraju sam upisala nesto cime sam prezadovoljna, iako nisam sigurna da cu se baviti time u zivotu. Ima jos vremena.
    Mislim da si dala neverovatno dobar savet malim maturantima. Treba slediti svoje srce :) Divan post <3

    Mnogo bi mi bilo drago da pogledas moj novi post---
    Mellowcent | My Wattpad Story

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno.Dobro si rekla.Ne treba zuriti,ako jos uvijek nismo sigurni.Pogledacu tvoj blog.<3

      Delete
  3. Fina tema i sve to, ali tu postoji jedan problem: kada počneš da se baviš poslom koji voliš, nećeš ga više voleti. Zašto? Zato što moraš da radiš to i kada ti se ne radi, postoji pritisak da se nešto završi, nekada zavisiš od plate u potpunosti pa više brineš o plati nego o poslu. Skoro sam slušala neke strane stručnjake koji su pričali baš na ovu temu. Njihov zaključak je bio: posao nije stvoren da ga volimo i to nije normalno. Posao se radi zbog novca. Hobi se radi iz ljubavi.

    Ovo sve govorim kao osoba koja je od svog hobija napravila posao i time se bavim već 3 godine. Dešava se takođe da voliš svoj posao, ali da je kolektiv užasan. Ja sam prolazila kroz razne firme, od kojih je u jednoj posao bio užasan jer su ljudi bili užasni. Postoji mnogo faktora koji na sve to utiču, a da si generalno u ljubavi sa svojim poslom posle par godina - to nije realno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Postujem Vase misljenje o ovoj temi,iako se ne slazem u potpunosti.Takodje,hvala na komentaru.<3

      Delete
  4. Svaka čast za tekst, trgnuo me je u trenutku. Čovek vremenom zaboravi ko je i šta vole,ali ako želi da se opet seti sebe on pronađe način. A ja sam našla tvoj članak, mnogi bi rekli da je to sudbina ali nije. To je samo moja jaka želja da budem ono što oduvek želim biti. Veliki pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na divnim riječima i drago mi je da ti je ovaj tekst došao u pravom trenutku. Pozdrav!💖

      Delete