10 stvari koje bih voljela da sam znala prije

by - May 18, 2018



Moj život je bio pun uspona i padova, lijepih i loših trenutaka, ljudi koje volim i koji mene vole, kao i onih koji mi žele zlo. Ali, sve što mi se desilo u životu, bilo to dobro ili loše, me je promijenilo nabolje.Postala sam samouvjerena, hrabra i osoba koja postavlja sebi ciljeve i ide ka tome da ih ostvari. No, da li sam uvijek bila takva? Ne. Imala sam problema sa niskim samopouzdanjem, plašila sam se neuspjeha i nisam znala šta želim. Zato želim da onima koji imaju iste ili slične probleme ovim postom pomognem i ukazem im na 10 važnih stvari koje su bitne u životu svakog covjeka kod kojeg je prisutna želja za promjenom, uspjehom...Voljela bih da sam ove stvari znala prije, ali vjerujem da se sve događa s razlogom i u pravo vrijeme.


1.Tuđe mišljenje je samo tuđe mišljenje.
Kao mlađa sam često imala problema sa strahom od mišljenja drugih ljudi. To me je dosta sputavalo i kočilo. Međutim, odlučila sam da to kod sebe promijenim, i naravno, uspjela sam u tome. Iz toga sam naučila da je tuđe mišljenje samo mišljenje, a ne činjenica po kojoj treba da se vodim.


2.Dokle god brinete šta drugi o vama misle, ti drugi vas posjeduju.
Takođe stvar vezana za tuđe mišljenje, ali ne i manje važna od prethodne. Upravo me je razmišljanje o tome šta će neko o meni misliti spriječilo da uradim neke stvari koje bi pozitivno uticale na mene i moj život .


3.Bez samopouzdanja ne možete ništa. 
Definitivno važna stvar na ovoj listi. Upravo strah od tuđeg mišljenja, koji sam maloprije pominjala, proizilazi iz nedostatka samopouzdanja, a oboje sprječavaju osobu, kod kojih su te osobine prisutne, da živi život punim plućima. Osim toga, ne znam na koji način osoba koja za sebe misli da ne vrijedi, da je nesposobna, netalentovana može napraviti išta od svog života. Ta njena negativna slika o sebi će je uvijek kočiti na putu do upjeha.


4.Nije loše reci NE, kada to osjećamo.
Sa ovim sam imala ozbiljnih problema. Mislila sam da je reći NE loše i da nije lijepo odbiti nečiju molbu za pomoć, čak iako bi mi to moglo naškoditi. Ali, kasnije sam shvatila da je sasvim uredu odbiti nešto što ne želimo. Mi na taj način ne odbijamo osobu koja nam nešto traži, nego to što ta osoba traži od nas. O tome zašto je važno znati reći ,,ne" detaljnije pročitajte OVDJE.


5.Zahvalnost je ključ srećnog života.
Jedna od najvažnijih lekcija u mom životu. Ne znam kako ljudi misle da će ih usrećiti nešto što nemaju (a što žele), ako ih ne može usrećiti ni ono što imaju. Nije loše željeti nešto, želim i ja mnogo toga. Ali, isto tako, treba biti zahvalan na onome što imaš, neko drugi moli za to. I znajte, iako to u određenim trenucima ne mislite, uvijek možete biti zahvalni na nečemu. Npr.živi ste, imate krov nad glavom, hranu, vodu...


6.Nije loše biti sebičan.
Da, dobro ste pročitali. O tome detaljno OVDJE.


7.Čovjek bez cilja je ,,mrtav" čovjek .
Ne znam kako ljudi bez bilo kakvog cilja, želje, ambicije misle da provedu ostatak života. Iskreno vjerujem da naši snovi daju svrhu našem životu i ispunjenost u srcu. Cilj ne mora uvijek biti vezan za posao ili karijeru. To može biti i osnivanje porodice ili nešto potpuno deseto... Svako ima drugačiji pojam za uspjeh. Samo zapamtite da je smisao života dati životu smisao.


8.Ništa ne traje vječno, pa ni tuga.
Mislim da vam je ova rečenica dovoljno jasna.


9.Svaka negativna situacija je prikriveni blagoslov.
Zašto? Zato što nas loše stvari oblikuju i prave od nas hrabre osobe, koje su spremne u svakom trenutku da se suoče sa izazovima u životu. A i sjetite se osme stvari - tuga ne traje vječno. Iz svega negativnog će izaći nešto dobro.


10.Život nije ono što se događa, nego kako mi gledamo na to što se događa. 
Rečenica koju sam jednom pročitala na internetu i koja mi je promijenila život. A vama dopuštam da malo dublje razmislite o njoj.



Meni su ove spoznaje promijenile život, a sigurno će i vama. Pišite utiske u komentarima. :)






You May Also Like

10 comments

  1. Slažem se sa tobom. Neke od ovih navedenih stvari sam i sama naučila u skorije vreme, ako ne i sve njih, ali ima njih još.


    Novi post je na mom blogu. Pogledaj ako imaš vremena: Adda's Life

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno,drago mi je da ti se dopada.A tvoj novi post sam procitala i komentarisala.Odlican je.<3

      Delete
  2. Post je fantastican . Bas onako kako ja razmisljam .
    Potpuno se slazem sa svakom tvojom recenicom.
    Zelim ti lepu i carobnu nedelju . ��

    ��Zivot je lep, zivot je cudo.��
    mojstilikombinacije.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno,drago mi je da ti se post dopao.I ja tebi zelim lijepu i carobnu nedelju.<3

      Delete
  3. Hvala puno,drago mi je da su ti se moj post,kao i moj blog dopali.Pogledacu tvoj novi post,a i zapratiti te-nadam se da ces uzvratiti.A sto se tice saradnje,uvijek mi se mozes javiti na instagram profilu _sweetdreams14_. <3

    ReplyDelete
  4. Slažem sa u potpunosti sa svakom tvojom rečenicom. Zato s godinama postajemo zreliji i mudriji.

    http://marybugarski.blogspot.no/search/label/en

    ReplyDelete
  5. Odličan tekst, obuhvatio je ključne stvari :) Sviđa mi se što na sažet način kažeš ono što je bitno, ne samo u ovom postu, nego i u ostalima. Kao neko ko se bavi psihologijom, mogu reći da se nekako uglavnom sve i svede na par stvari koje su najbitnije i kojih se treba držati (iako je često dug put dolaska do toga :D ). Sve najbolje i samo tako nastavi <3

    ReplyDelete
  6. Hvala ti puno na divnim riječima i što si izdvojila vrijeme da procitas ovaj post.Kada ovjasnjavam,gledam da obuhvatim sve što je bitno,ali da to uradim tako da svima bude jasno i jednostavno za shvatiti.❤️❤️❤️

    ReplyDelete