Kako se nositi s kritikama i hejt komentarima?

by - May 22, 2018



Kritike su,htjeli vi to ili ne,sastavni dio svacijeg zivota.Ne vjerujem da na svijetu postoji osoba kojoj nikada nije upucena nijedna kritika.
Svako na kritike reaguje drugacije.Neko iz njih izvuce najbolje,dok neki dopuste da ih to obeshrabri i mozda cak natjera da odustanu od svog cilja.Zato i pisem ovaj post,da one kojima je to potrebno naucim da se nose s kritikama.

Kao prvo,vazno je razlikovati dvije vrste kritike:

Konstruktivna-ona koja je izrecena s dobrom namjerom,da bi vas podstakla na nesto pozitivno.Nju vam je uputio neko vama blizak,ko vam zeli dobro ili neko ko je strucniji i uspjesniji od vas u nekoj oblasti.Takodje je izrecena na lijep i kulturan nacin.

Destruktivna-prije svega je izrecena na ruzan i nekulturan nacin,s ciljem da uvrijedi,obeshrabri ili ponizi osobu kojoj je upucena.Izrekao ju je neko ko je nezadovoljan svojim zivotom,pa je nasao nacin da sebe i svoj ego uzdigne vrijedjajuci i omalovazavajuci nekoga.

Kada je u pitanju konstruktivna kritika,nemojte je dozivljavati tragicno.Naprotiv,poslusajte je,ako mislite da ce to pozitivno uticati na vas.Ako ne,samo se nasmijesite i zahvalite na savjetu.Ja sam se npr.na blogu susretala sa ovakvom vrstom kritike i to mi je,na neki nacin,pomoglo da moji postovi budu kvalitetniji.Osim na blogu,desavalo mi se da mi konstruktivnu kritiku uputi neko i uopste,u zivotu.Cesto bi to bili roditelji ili prijatelji.Zbog toga mi je drago,jer sam nesto naucila i izvukla najbolje iz toga.

A sto se tice destruktivne kritike,trebate znati da ce toga uvijek biti,nekad manje,nekad vise.Ali,to nikada nece imati veze s vama,vec sa osobom koja vam je to uputila,jer ona pokazuje kakva je ona,ne kakvi ste vi.Ljudi koji se na bilo kakav ruzan nacin obracaju nekome su tuzni,frustrirani i duboko razocarani svojim zivotom,jer da nisu,ne bi se tako ponasali.Zbog toga im treba oprostiti,tacnije,treba ih zaliti.Medjutim,njihove frustracije im ne daju za pravo da se izivljavaju na vama.Zato im ne dopustite da to rade,a isto tako,nemojte biti kao oni.Budite iznad situacije i odgovorite im na lijep i kulturan nacin,a uz to im dajte do znanja da se prema vama ne mogu ponasati kako im se prohtje.Ne raspravljajte se i niposto nemojte vi postati osoba koja napada i vrijedja.

A,ako vam tako vise odgovara,ne obracajte paznju na njih.Pravite se da ih ne slusate,ponasajte se prema njima kao da su nevidljivi.Ne kaze se dzabe:,,Ignorisanje je majka svih vrlina."

Ja na blogu nisam dobijala hejt komentare,ali u zivotu jesam,iako nekom ko me je tek upoznao to nikad ne bi palo napamet.Jednostavno sam naucila da se nosim s tim i da to ne dozivljavam previse tragicno.

Takodje,efikasan nacin je da na hejt odgovorite salom,sto mi je u nekim trenucima dosta pomoglo.Ili jos bolje,da,kako ja to volim da kazem,spustite osobu na lijep nacin,ako vas je to sto vam je rekla izuzetno povrijedilo.

I ono cega obavezno treba da budete svjesni je da ce vas uvijek hejtovati oni koje boli vas uspjeh,jer ih podsjeca na njihov neuspjeh.Njima se cak mozete i osvetiti,tako sto cete biti jos uspjesniji nego sto jeste,sto ce se pozitivno odraziti na vas i vas zivot.Ja sam ovo primijenila i izuzetno mi je pomoglo.Uradite to vise zbog sebe i svog licnog rasta i napretka,nego da biste se nekom svetili.Mozda o ovome bude jedan od sljedecih postova,ali me ne drzite za rijec. ;)





Nadam se da vam je ovaj post pomogao.Vazno je samo da zapamtite da uvijek,u svakom trenutku,budete iznad situacije.Pisite utiske u komentarima. :)

You May Also Like

15 comments

  1. Jako lepo napisano i objašnjeno. Svaka čast. Slažem se sa svime navedenom u postu, pogotovo sa delom u vezi konstruktivnih i destruktivnih kritika, ali moram da priznam da me užasno živcira kad neko hoće da ti udeli konstruktivnu kritiku, ali to uradi na takav način da ti preispitaš svoj život od devete godine, pokušavajući da se setiš da li si mu ubio nekog iz familije. Iritira poprilično. Mada me nerviraju i oni koji kad im najnormalnije i najkulturnije moguće daš neku savet, kritiku, a oni počnu da cmizdre i kenjaju ti da uradiš bolje ako umeš... -.-
    Nego nebitno, odličan, veoma koristan post ❤️

    The girl named Ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno.Isto ni ja ne volim te stvari.Pogotovo,ovo kad iz najbolje namjere uputim nekome konstruktivnu kritiku,a ta osoba mi se naljuti zbog toga.A meni najbitnije da sam bila iskrena.XD
      Jos jednom,hvala na podrsci.<3<3

      Delete
  2. U potpunosti se slažem s tobom. Jako lijepo si ovo objasnila i predstavila i ovaj post mi je došao u savršenom trenutku. Hvala ti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na cemu,zadovoljstvo mi je da mogu da pomognem.Hvala tebi sto si odvojila vrijeme da procitas ovaj post.<3<3

      Delete
  3. Ima svačega, a ne zameri mi što ću ovde izneti neko svoje iskustvo: nisam hejter i ako imam nešto da zamerim, kažem to privatno. Odnosno, govorila sam, više ne. Jer sam primetila da su ljudi strašno neiskreni: ne libe se toga da na blogu napišu "molim vas recite mi primedbe, želim da budem bolji...itd", a kada im vrlo argumentovano i to ne na blogu,iznesete ne primedbu, nego savet, naljute se kao da ste ih popljuvali. Dešavalo mi se da posle mog ukazivanja na neki njihov propust namerno love grešku na mom blogu, kako bi mi... uzvratili (nevolja je jedino u tome što ja zasta prihvatam dobronamerne savete i kritike pa me to ne pogađa, a i inače su baš njihove kritike bez argumenata... kritike svih ostalih uvažavam i zahvaljujem na njima).
    Sve u svemu, nezavisno od kritizerstva koje je ionako bespotrebno, pazite i onda kada imate najbolje namere. Nekoga će i one zaboleti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isto iskustvo, ili slično imam. Čak do toga da me bloknu. Onda se pitaš - ima li sve to smisla. Tako da sam kritike ostavila za one kojima moja reč zaista nešto znači, i koji će iz toga izvući neku korist, i koji će mi i dalje ostati prijatelji, a u komentarima ostavljam samo ono što mi se baš dopada, ako mi je dobro ali nemam šta da dodam onda lajkujem, a ostalo preskačem.

      Delete
    2. Razumijem vas obje i vidim da imate slicno iskustvo.Isto tako shvatam o cemu je rijec.I meni se desavalo da mi se ljudi naljute,jer sam im dala savjet i to iz najbolje namjere.Dosta je onih koje to jednostavno boli,cak iako je kritika izrecena na lijep nacin.Takvima jednostavno ne treba pridavati znacaj,niti im davati savjete,jer ne vidim zasto,kada nece cak ni da saslusaju,a kamoli da reaguju na pravi nacin.Slazem se sa boje.Volim ovakve komentare i da citam razlicita iskustva.Hvala.<3

      Delete
  4. Ako je destruktivna i još online? Pa to samo block i idem dalje. Ne želim ni minut da potrošim na botove. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhaha,tacno tako.S takvim ljudima se ne treba raspravljati,samo ignore,block i cao. :D

      Delete
  5. Nikada do sada nisam dobila neki hejt komentar na blogu. I ne, ne kažem da ga neće biti. Sigurno će ih biti dosta, samo se još uvek nisu prijavili. Da, svesna sam kako ljudi odustaju od onoga što vole da rade, samo zbog nekih tinejdžera koje nemaju šta pametnije da rade, pa hejtuju druge.

    Novi post je na mom blogu. Pogledaj ako imaš vremena: Adda's Life

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskreno,salzem se s tobom.Dosta je ljudi koji su jednostavno neostvareni i isfrustrirani,pa jednostavno pljuju po necijem trudu i radu.Nekima je jednostavno najlakse da ,,laju",a kada treba da se uradi nesto konkretno-nema ih nigdje.Hvala na komentaru i sto si izdvojila vrijeme da procitas ovaj post.<3<3
      Takodje cu pogledati tvoj novi post. :)

      Delete
  6. I kritika i pohvala su prisile. Kritika je negativna prisila, pohvala (pokuda) je pozitivna prisila. Zato ih treba prihvatati isto; Kritika da nas ne rastužuje, a pohvala da nas ne veseli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slazem se.Iskreno mislim da i pohvala i kritika imaju istu svrhu,a to je da nas natjeraju da budemo jos bolji.<3

      Delete
  7. Odličan post, jako lepo i jasno objašnjeno i u potpunosti se slažem. Ja konstruktivne kritike i volim, jer volim da saslušam svačiji savet i razmotrim ga, pa uvidim da li grešim. A što se ovih drugih tiče, just shake it off😂🤘. Takav hejt najčešće bacaju osobe koje me ni ne poznaju, pa zato to ne primam k srcu. Sve u svemu, odličan post💖


    https://jednostavnoana.blogspot.rs/?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takodje volim konstruktivne kritike,jer,kao sto kazes,mogu da uvidim da li grijesim.A na hejtove ne obracam paznju.Hvala sto si izdvojila vrijeme da procitas ovaj post.Drago mi je da ti se dopao.<3<3

      Delete