Ne radite ono što vam se ne radi (osim ako morate)

by - May 03, 2019



Ovaj post vam pišem nakon 5 dana provedenih u Beranama, gradu koji volim zbog uspomena i prijateljstava koje sam tamo izgradila. Još sam pod utiskom zbog divnih dana provedenih tamo, susreta s meni dragim ljudima i jer sam na kratko promijenila sredinu i ,,makla se'' iz Bara. Uvijek sam smatrala kako svi mi nakon putovanja i boravka u drugi grad u povratku ponesemo neku novu energiju sa sobom, pa sam i ja puna novih i svježih ideja vezanih za blog i pisanje.

Dakle, kao što vidite po naslovu, tema ovog posta je o tome da 
ne radite ono što ne želite i što vam se ne radi. 
Ali, u kom smislu mislim? Ako npr. želite da smršate, morate uraditi neku akciju da taj svoj cilj sprovedete u djelo, a često se može desiti da to bude ono što ne želite. U ovom slučaju, to bi bilo da se bavite sportom, promijenite način ishrane, unosite više tečnosti i sl. Ako nešto što vam se ne sviđa radite u svrhu ličnog napretka ili zato što zaista morate, onda u tome nema ničeg lošeg.

Međutim, na šta onda mislim, kada kažem ovu rečenicu? Ovdje ne govorim o zdravim navikama i pozitivnim promjenama i akcijama već o međuljudskim odnosima. Koliko puta vam se desilo da uradite nešto što uopšte niste željeli, niti ste morali, a sve zbog straha od tuđeg mišljenja i da zadovoljite očekivanja drugih? Vjerujem da je većini vas, kao i meni, na ovo pitanje odgovor potvrdan.

Npr. često sam znala da nekome učinim uslugu koju uopšte nisam željela iz straha da se ta osoba ne naljuti na mene. Naravno, tu su bila i druženja, što bi se reklo, ,,radi reda'', pomaganje drugima, čak i kada to meni ide na štetu i čega sve ne. I to nisam radila samo ja. Istu osobinu sam primijetila i kod drugih ljudi iz mog okruženja. 

Ako ste se pronašli u ovome i ako i vi sami to radite, onda vam iz iskustva govorim - nemojte više. Tako samo sebi činite gore, a rijetko ko će vam biti zahvalan zbog toga.

Ne kažem da je loše bezuslovno pomagati ili ugoditi nekome, bez očekivanja da nam taj neko zahvali ili uzvrati. Naprotiv. Podstičem to, jer je davanje nešto što nas čini ispunjenima iznutra. Ali, ako osjećate da ne želite da učinite nešto što se od vas očekuje, ne idite protiv sebe.

Jedna od najvažnijih stvari u životu treba da vam bude kako se vi osjećate, jer na taj način vodite računa o sebi i svojim željama i prioritetima. 
Ne ide vam se na kafu s nekim i radije biste svoje vrijeme potrošili na nešto drugo - ne idite.
Prijatelj vam traži pomoć, ali vi jedva da imate vremena za svoje obaveze - recite: ,,Ne''.
Danas vam se ne gleda film sa bratom ili sestrom - napravite kompromis da ga odgledate drugi dan. 

I nemojte se osjećati loše zbog svoje odluke, jer time niste odbili osobu, već to što ona traži od vas. Takođe, ne brinite da li će neko zbog toga imati negativno mišljenje o vama ili se naljutiti. Oni koji su vam bliski će vas, iako im MOŽDA u trenutku to zasmeta, razumjeti i prihvatiti to, dok oni koji ne poštuju vašu odluku i zovu vas samo kada im nešto  treba, bilo to usluga, da izgube vrijeme s vama ili nešto drugo, ne trebaju da vam budu bitni, jer ste vi nebitni njima. Takvima se nemojte pravdati, jer vas, bez obzira na vaše razloge, neće razumjeti, zato što ih uopšte nije briga za vas. 

Reakcija drugih ljudi, bilo ona pozitivna ili negativna, govori samo o njima i tome koliko vi i vaša sreća njima znače. U većini slučajeva to nema nikakve veze sa vama, vašom dobrotom i time kakva ste osoba.

Isto tako, ako se ipak i desi da uradite nešto protiv svoje volje, ne krivite sebe, pogotovo ako ste to učinili vama dragoj osobi. Nije strašno uraditi to ponekad, ali jeste, ako to radite stalno. 

Nema ničeg lošeg u tome da stavite sebe i svoja osjećanja na prvo mjesto i zaštitite svoje prioritete time što ćete reći NE. I ne dopustite da vas bilo ko ubijedi u suprotno. Ovo važi pogotovo kada nemate obavezu prema nekome i kada nikome niste ništa obećali. Uvijek se vodite ovim, jer će vam zaista olakšati život i učiniti ga boljim. I zapamtite, ako sebe ne stavite na prvo mjesto, drugi će vas staviti na zadnje.

You May Also Like

15 comments

  1. Sviđa mi se jako ovaj post!

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  2. Moja životna parola je "Ništa se ne mora osim umreti." Nervira me kad mi neko nameće neke svoje stavove, pravila i naređenja pod izgovorom 'moraš' e pa ne moram... Što se tiča ovog pomaganja i činjenja usluga imam taj problem da stalno nekom nešto činim, ne jer mislim da moram nego mi bude često glupo da ih odbijem, a volim da pomažem ljudima i ajde kao trebaće i meni pomoć nekad... Na kraju se sve samo svodi na to da me svi živi iskorišćavaju. I baš tako, ja se osećam loše, nisam sebi na provom mestu, a nisam ni njima. Pokušavam da se isčupam iz toga.
    Odličan post, pronađoh se :)

    I'mperfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razumijem te. I ja sam bila osoba koja nije znala reći NE kada je to bilo potrebno. Bilo je zaista teško prestati s tim, ali nije nemoguće. Nadam se da ćeš uspjeti u tome, jer zaista će ti olakšati život. A što se tiče stvari koje stvarno moram da uradim, motiviše me to da kad odradim ono što moram, moći ću da radim nakon toga ono što želim. Hvala na podršci. Nadam se da će ti ovaj post biti od koristi.❤️

      Delete
  3. Post mi se jako svidja, i u pravu si, u za naša osecanja, danas ljudi nece mariti sto su nas povredili emocionalno, cak i ako su toga svesni, a svako od nas ce to primiti na drugi nacin. Bitni smo prvo sebi, ali naravno bez da sebično pomognemo nekom drugom, mada i to je više znak pitanja, da li će nam neko biti zahvalan za tu pomoć.

    https://aandymm.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istina. Uvijek sebe treba staviti na prvo mjesto, pa onda pomoći drugome, ako možemo i želimo. Neko će biti, neko neće biti zahvalan zbog toga, što na kraju nije ni bitno, ako smo pomogli zato što smo to htjeli. Hvala na podršci i komentaru.❤️

      Delete
  4. Slažem se sa svime navedenim! Nikada ne bismo smjeli dopustiti da neko utiče na naše odluke i da se naš život pretvori u okolnosti koje nismo ni u kom slučaju priželjkivali! Odličan post! <3

    www.livinglikev.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci i odličnom komentaru s kojim se apsolutno slažem. :)

      Delete
  5. Odlčan post kao i uvek. Samo nastavi da pišeš i da budeš originalna u odabiru tema. Bravo! :)
    Novi post -
    www.minniearts.com

    ReplyDelete
  6. Znam koliko pomaganje drugima, pa čak i kad to ne želimo i kad nam šteti zna da bude teška stvar iz koje treba puno vremena i truda da se ,,iščupaš", jer sam i sama imala problem s tim. I isto tako znam koliko je lakše kada se toga riješiš i drago mi je da si uspio u tome. I tačno, nije loše pomoći, naprotiv, ali ne treba škoditi sebi time. A što se tiče tvog posta, pročitala sam, super je. Hvala na podršci i divnom komentaru. :)

    ReplyDelete
  7. Potpuno se slazem sa ovim postom. Mnogo volim kada procitam na blogovima postove koji nisu bejsik wish liste itd. Svaka cast na odabiru teme ❤

    Novi post--
    mellowcent.blogspot.rs

    ReplyDelete
  8. Ovo je jedna tema o kojoj često razmišljam u poslednje vreme. Da treba svoje vreme pametnije da trošim, na ono što se meni radi i na nešto što smatram korisnim. U svakom slučaju, drago mi je da ti ovako mlada razmišljaš o ovako bitnim temama. Uvek će biti važno znati u životu prepoznati prave ljude i izbaciti one koji to nisu.

    Girly world | novi post | Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci i sjajnom komentaru. Drago mi je da te je ovaj post podstakao na razmišljanje što se ovde teme tiče i nadam se da će to dati neke rezultate. Još jednom, hvala.❤️😊❣️

      Delete