Samodisciplina i kako ju izgraditi

by - August 04, 2019


Samodisciplina je osobina za koju slobodno mogu reći da je ključ za bilo kakav uspjeh i ostvarenje cilja. To je sposobnost da se držimo zadataka, ciljeva i odluka koje smo sebi zadali, kao i da vladamo sobom bez obzira na prepreke. Ukratko, to je ponašanje prema pravilima koja sami sebi zadajemo. Mnogima je, najčešće zbog lijenosti, teško da je izgrade, ali ipak je izvodljivo, ako uložimo trud, volju i vrijeme u to. U ovom postu daću vam neke smjernice kako to da uradite.

1. Jačajte volju
Nedostatak volje prouzrokuje nedostatak samodiscipline i baš zato je važno jačanje volje. Uvijek kada ostvarujete cilj ili izvršavate zadatak koji ste sebi postavili, podsjetite se zašto to radite i kakav će biti rezultat ako to učinite, a kakav ako ne učinite. Na taj način ćete podstaći sebe da još više idete dalje, zbog saznanja šta vam to što ćete uraditi pozitivno donosi i imaćete jaču volju, jer niste dopustili lijenosti da upravlja vama.

2. Motivišite sebe
Pronađite motivaciju u nečemu, bio to vlastiti napredak, uspjeh koji ćete ostvariti nakon učinjenog, volja i želja da realizujete nešto sjajno i sl. I to radite svakodnevno, jer motivacija ne traje dugo i ako se ne praktikuje u kontinuitetu, ona jednostavno izblijedi i polako nestane. Više o tome kako biti motivisan u postu ---> Kako se motivisati za bilo šta 


Kažu da motivacija ne traje dugo. Pa ne traje ni kupanje, zato ga preporučujemo svakodnevno. - Zig Ziglar

3. Držite se svojih ciljeva
Što više stavite fokus na cilj, to su veće šanse da ga ostvarite. To je tako, jer što se više držite cilja, to vam više jača samodisciplina, koja vam ne dopušta da stagnirate ili odustanete od njega.


Whatever you focus on is what you get.  - Toni Robbins

4. Izbjegavajte da odlažete
Uredu je nekad odložiti obavezu, ako baš nismo raspoloženi da je odradimo i ako imamo dobar razlog za to. Ali, ovo treba izbjegavati, jer jednom kad odložimo nešto, to odlaganje često zna da ide u nedogled i da nas dovede do toga da ne završimo ono zadano sebi ili da kompletno odustanemo od cilja, jer nam se ne da. Npr. zadali ste sebi da danas trenirate i vi taj trening tokom cijelog dana izbjegavate, dok ne odlučite da ćete ga odraditi sjutra, a to sjutra se pretvori u prekosjutra i onda u nikad. Ili, svima poznat primjer, trebate da učite i vi stalno govorite: ,,Posle ću'', a to ,,Posle ću'' postane učenje u 3 sata ujutru ili na dan kada je test. Ili na kraju uopšte ne naučite. Možda vam se posreći, pa prepišete, ali neće uvijek biti drugih ljudi da vas izvlače iz negativnih situacija, što nas dovodi do sljedeće stavke:

5. Razvijajte nezavisnost kod sebe
Kao što sam rekla, neće neko drugi biti tu da sve vaše ciljeve i zadatke ostvaruje umjesto vas i baš zato je važno da budete nezavisni i da budete, prije svega vi sami svoj pokretač, a onda vam i drugi ljudi mogu pomoći.

6. Odgovornost je ključ,
jer odgovorna osoba je samodisciplinovana osoba. Uzmite život u svoje ruke i nemojte čekati magično rješenje, jer ono neće doći, ako nemate stav ,,Sve je na meni''. Isto tako, prestanite da krivite druge za svoje neuspjehe, jer za njih, kao i za vaše uspjehe, odgovorni ste isključivo i samo VI i zato preuzmite odgovornost. 
Naravno, ni u odgovornosti ne treba pretjerivati i forsirati sebe, već treba naći balans i dati nekad sebi oduška, kada vam je to potrebno.

7. Ispunite obećanja koja ste zadali sebi
Ovo ne samo da će razviti vašu disciplinu, već i samopouzdanje, jer dajete sebi moć da pozitivno utičete na sebe, svoj napredak i svoj život. Kada ispunite obećanje zadano sebi, osjećaćete se sjajno , jer ga niste prekršili i jer ste uvidjeli da možete, da imate moć da učinite nešto dobro za sebe.

8. Korak naprijed ima snagu
Svaki napredak, svako djelo koje učinite, pa čak i kad ne znate u kom smjeru idete, ima snagu i pozitivan učinak. Baš zbog toga nikada neću prestati da ponavljam ono: ,,Malim koracima do velikog uspjeha'', jer bilo šta pozitivno da učinite, neminovno će se pojaviti pozitivne posljedice, možda ne sad odmah, ali nekada hoće. Trud se uvijek isplati.







You May Also Like

19 comments

  1. Sviđa mi se tema koju si odabrala ali i način na koji si je obradila. Skoro sam čitala knjigu na sličnu temu, zove se ,,Pojedi tu žabu'', i upravo je o tome koliko je za naš uspeh, poslovni ali i na ličnom planu, loše kada previše odlažemo. Zapravo, loše je odlagati uopšteno, bilo koji bitan zadatak koji je pred nama da ga izvršimo.
    Hvala ti na savetima i na podsećanju koliko je važno ostati dosledan sebi!

    Girly world | Letnji piknik: saveti&trikovi | Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu, hvala tebi ja izdvojenom vremenu za ovaj post i na pruženoj podršci. Što se tiče te knjige, čula sam za nju i definitivno je moram nabaviti, jer mi zanimljivo i korisno djeluje.❤️

      Delete
  2. Odlican post draga Andjela. U potpunosti se slazem sa tobom! :)
    Novi - www.minniearts.com

    ReplyDelete
  3. Hvala puno na sjajnom komentaru, podršci i što si podijelio svoje mišljenje. Slažem se sa svime što si napisao. Pozdrav i za tebe.😊

    ReplyDelete
  4. Doista vjerujem da se malim koracina moze doci do.cilja, bitno je samo kretati se u pravom smjeru. Kombinacija samodiscipline, volje i motivacije je nevjerovatno jaka i moze nam.pomoci u svakom aspektu zivota.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tačno, jer kad se svi ti mali koraci skupe, onda je to velika stvar. Hvala na podršci.❤️

      Delete
  5. Divan post! Slažem se sa svime! :)

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  6. Pre par dana sam guglala nesto na slicnu temu. Mada vecinom me je mucilo to kako ostati motivisan, jer je to moj glavni problem. Pocnem hiljadu stvari, ali me sve vremenom smore i odustanem. Ipak, citajuci ovu tvoju listu dala si mi neki novu inspiraciju. Kako poci i doci do cilja. Definitvno si mi bila od pomoci.

    Novi post---
    mellowcent.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da sam pomogla. Nadam se da ćeš uspjeti u svom naumu da više budeš motivisana kad nešto radiš. Hvala na podršci.❤️

      Delete
  7. Mislim da je jako lijepo od tebe što si odlučila da podijeliš ove savjete sa nama. Ja iskreno mislim da moja samodisciplina i kontrola zavisi samo od toga šta ja istinski želim haha. Recimo, uvijek sam imala dobre ocjene iako mi je mrsko učiti (ali to želim)a nikada nisam uspjela smršati da bih zadovoljila nekog drugog (jer to zapravo ne želim)

    uglavnom, post je divan <3

    https://mellifluous-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Upravo nam želja daje još veću motivaciju za nešto i uvijek se treba boriti za ono što želimo i samodisciplinu graditi s tim, dok se ne treba siliti da radimo nešto što ne želimo zbog drugih. Hvala na podršci i odličnom komentaru.❤️

      Delete
  8. Mislim da je jedna od najgorih stvari izdati i razočarati sam sebe i baš zbog toga bismo se trebali pridržavati ovih ''zlatnih pravila''. Odličan post i dopada mi se način na koji pišeš i otivišeš druge, svaka čast.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na divnom komentaru i podršci. I da, najgore što možemo da uradimo je da razočaramo sebe i ne ostvarimo ono što smo zacrtali i što želimo.❤️

      Delete
  9. U potpunosti se slažem sa svakom riječi koju si napisala. Kada pogledam unazad i ciljeve koje sam ostvarila vidim da je jedan od glavnih razloga bila samodisciplina jer bez nje bih vrlo brzo odustala i otišla u drugom smjeru. Predivno napisano kao i svaki tvoj post.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/08/victorias-secret-bombshell-eau-de-parfum_10.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno na podršci i divnom komentaru. Drago mi je da ti se post dopao i da si se pronašla u njemu.❤️

      Delete