Kako kvalitetno iskoristiti svoje vrijeme

by - August 12, 2019


Kvalitetno raspolaganje vremenom smatram za jako važnu vještinu, koja nam pomaže da nam lakše padne obavljanje obaveza, da obezbijedimo više slobodnog vremena za sebe i tako unaprijedimo svoj stil života. Međutim, svima nam se dešavaju dani kada smo ili prebukirani obavezama i ne znamo kako sve postići ili ih nemamo, ali provodimo vrijeme na nekvalitetan način, ne radeći ništa konkretno. I to je skroz okej, ali ako ovako radimo svaki dan, to će nas dovesti do gubitka energije, vremena i toga da smo bez volje za bilo šta. Baš zato sam odlučila da napravim post u kome ću vam dati savjete kako da raspolažete svojim vremenom i iskoristite ga na najkvalitetniji mogući način.

1. Odredite svoje prioritete
Smatram da je za kvalitetno upravljanje vremenom određivanje svojih prioriteta ključno, jer ne samo da ćete biti produktivniji, već će vam i dani biti ispunjeniji. Zato odredite ko i šta vam je u životu istinski važno i posvetite svoje vrijeme tome. Imate neki cilj - ako ne svaki dan, onda bar jednom ili dva puta nedeljno posvetite bar jednu aktivnost tome da budete bliži njegovom ostvarenju.
Onda, koji su vam ljudi najvažniji? S njima provodite najviše vremena i ne gubite vrijeme na one koji su vam nebitni. 
Važno vam je da imate vremena samo za sebe - napravite ga.
Samo vi znate šta je vama najvažnije i u skladu sa tim se organizujte.

2. Organizujte se
Ova stavka se nadovezuje na prethodnu. Kada ste odredili svoje prioritete, organizujte i isplanirajte dan u skladu s tim i držite se toga. Takođe, naučite da se prilagođavate nepredvidivim situacijama, a da istovremeno ne zapostavite svoj plan dana. Da bi vam bilo lakše, možete da napravite ,,to-do'' listu stvari koje treba da odradite taj dan.

3. Ne odlažite obaveze
U prethodnom postu o samodisciplini (LINK) sam pomenula ovo i smatram da je ključno za ovu temu. Izbjegavajte da odlažete obaveze, jer će vam se tako sve nakupiti i moraćete sve obavljati u zadnji čas. Umjesto što sate trošite na nebitne stvari, iskoristite to da završavate vaše obaveze, jer ćete tako ono što treba da odradite odraditi kvalitetnije i samim tim ćete kasnije imati više vremena za sebe. Ono što ja lično praktikujem kad god mogu jeste da prvo obavljam obavezu koja mi najmanje prija i koja mi je najteža, jer mi onda sve ostalo što radim lakše padne, nego da sam išla obrnutim redosljedom i najgore ostavila za kraj.

4. Naučite da kažete NE
Uredu je pomoći kad god vam se pruži prilika, ali ne treba da u trci za tim zapostavite sebe. Prvo stavite sebe i svoje prioritete na prvo mjesto, pa tek onda, ako možete, ugodite drugima. Tako ćete zaštiti svoje vrijeme i bolje ćete se osjećati. Isto tako, ne činite drugima uslugu koja šteti vama. I ne plašite se osude, oni koji vas vole će vas razumjeti. 
Više o tome u ovim postovima:
Zašto je važno znati reći NE
Da li je sebičnost dobra ili loša osobina?
Ne radite ono što vam se ne radi (osim ako morate)

5. Slobodno vrijeme
Bez obzira na to koliko imate obaveza, izdvojite najmanje sat vremena za sebe i svoj ćef. Bilo da je u pitanju odlazak na kafu, neki hobi, putovanje ili nešto sasvim stoto, odvojite vrijeme za sebe i svoje zadovoljstvo. 

6. Prestanite da buljite u telefone
Većina ljudi danas koristi društvene mreže i internet i to je okej, nemam ništa protiv, jer ih i sama koristim i nekad u tome pretjeram. Ali, molim vas, ostavite se telefona. Čak i kada nemate obaveze, postoje mnogo korisnije stvari koje možete raditi, a da to nije besciljno skrolovanje Instagramom. Vrijeme leti, a Instagram, Facebook i lajkovi vam nigdje neće pobjeći. Bolje da to vrijeme iskoristite da budete s ljudima koje volite, radite nešto što vam prija, pomognete nekome, umjesto što gubite vrijeme na taj način. Pa i ako već morate da ste na internetu, bar ga koristite u korisne svrhe. Evo i posta o tome: Kako internet može biti koristan


Nadam se da vam je ovaj post bio od pomoći. Pišite utiske ili neke vaše savjete u komentarima. :)



You May Also Like

16 comments

  1. Veoma dobar post. Bas mi se svidja! Slazem se u potpunosti sa svim stavkama. Poz 😃😘
    www.skypositive.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ne znam kako bih sebe okarakterisala, kao organizovanu ili neorganizovanu osobu, mislim da sve to zavisi. Volim biti organizovana u smislu da sam pedantna, ali sa također i onaj tip osobe koji voli sve da ostavi za zadnji trenutak. Ovi savjeti su odlični, samo je problem što je većina nas veoma lijena (čast izuzecima), pa većina nas vrijeme troši na gluposti i na mobitelu.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svi mi imamo te lijenje momente kada bismo se samo izležavali i bili na telefonu i to je okej, samo što ne treba to da nam bude stil života, a na žalost mnogima jeste. Hvala na podršci. Nadam se da će ti ovi savjeti pomoći.❤️

      Delete
  3. Odlične ideje i savjeti za bolje iskoristiti svoje vrijeme. Jako je bitno dobro se organizirati i ne dopustiti da nam nebitne stvari oduzimaju vrijeme.

    ReplyDelete
  4. Nema na čemu. Hvala tebi. I da, dopada mi se kako razmišljaš po tom pitanju i sama se vodim time da nigdje ne treba da se ide u krajnjost, a mnogi to rade ne samo s telefonima, nego i generalno. Takođe, planiranje vremena mi je jako pomoglo da se bolje organizujem uvezi svega i to ću uvijek preporučiti. Još jednom, hvala.😊 Pozdrav.

    ReplyDelete
  5. Odličan post! Jako mi se svideo i u potpunosti se slažem sa tobom. ❤️

    https://anastasijamatic.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. U potpunosti se slažem sa svime napisanim. Ja sam prije trčala zbog obaveza i nisam imala sat vremena u dana za sebe, nego sam uvijek mislila odmorit ću se kada sve završim i uvijek je bilo još nešto i još nešto. Sada vidim koliko je to bilo pogrešno jer danas bez obzira na vrijeme koje odvajam za sebe i dalje sve stižem odraditi. Prioriteti i organizaciju su najbitniji bez obzira govorimo li o poslu ili o životu. Hvala ti na još jednom divnom postu.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/08/mugler-aura-eau-de-parfum_24.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na čemu. I tačno, ako odredimo svoje prioritete i organizujemo se u skladu s tim, to je već pola odrađenog posla. Nadam se da će ti ovaj post služiti u tu svrhu.❤️

      Delete
  7. Super post moram priznati da sam ja zavisna o telefon i da na njega gubim najviše vremena. Trenutno čitam tvoj blog, jer pokušavam da se motivišem da učim zaista su ti sjajni tekstovi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. Drago mi je da ti se moji tekstovi dopadaju i nadam se da će ti biti od koristi. A to za telefon vjerujem da je svima veliki problem i nadam se da ćeš uspjeti to da riješiš.❤️

      Delete