7 istina koje sam naučila na teži način

by - January 19, 2019



Život je nepredvidiv i pun izazova. Često nam priredi ljude i situacije sa kojima nam nikad ne bi palo na pamet da ćemo se susresti. Čine ga iskustva i trenuci, koji mogu biti pozitivni i negativni. Nije kao škola, gdje se prvo zadaje lekcija, pa tek onda test, već suprotno. On nam prvo zada test, pa nas tek nakon toga nauči lekciju. U životu, mnoge stvari sam morala naučiti na teži način, kroz negativna iskustva i loše ljude. I ne bunim se. Sada znam da je bilo za moje dobro i u svrhu ličnog rasta i napretka i mogu reći da sam potpuno druga osoba, nego prije dvije i po godine, kada mi se sve to izdešavalo.
Ovaj post će upravo govoriti o tome koje su to istine koje sam naučila na teži način. Nadam se da će nekome moja iskustva pomoći. :)

Nikada se nećete svidjeti svima.
Bila sam osoba koja se trudila da svima ugodi i da se svima svidi. Bez obzira na sav moj trud i volju, nisam uspjela u tome, ne zato što sa mnom nešto nije bilo uredu (kako sam ja tada mislila), već zato jer je jednostavno nemoguće da iko to može. Uvijek će postojati neko kome se vi nikako nećete sviđati, pa makar bili bez mana (što je takođe neizvodivo). I to je okej. Ulažite svoje vrijeme u ljude koji vas vole takvi kakvi ste i u ono u čemu uživate.

Uvijek će vas neko osuđivati.
Čak iako imate najbolje namjere, uvijek će se naći neko ko sebi daje za pravo da sudi o vama, a nije prošao put koji ste vi prošli. Takvih će biti još više u vašem životu, ako ste neko ko se ne plaši da bude svoj, bez obzira na tuđa mišljenja i ko ide ka ostvarenju svojih ciljeva i plus mu odlično ide u tome. Kako neko pametan reče: ,,Nije se rodio, ko je narodu ugodio.''

Što više dopuštate ljudima da vas ,,gaze'' i iskorištavaju, oni će to više činiti.
Kao mlađa sam bila neko ko je uvijek bio na raspolaganju, kada je nekome potrebna pomoć. Ljudi su tu osobinu primijetili kod mene i otišli toliko daleko da su počeli da me iskorištavaju i traže usluge za sve što im je trebalo. Naravno, ako bih odbila, odmah bi počeli sukob i svađa. Uz to sam neko vrijeme bila ismijavana od strane vršnjaka. Međutim, kada je kap prelila čašu i kada sam shvatila da niko neće prestati s tim, ukoliko ja to dozvoljavam, sve se promijenilo. Bio je to dug i težak proces, ali isplatilo se, jer sam naučila lekciju i uz to stekla samopouzdanje kakvo nisam imala nikad. Takođe, to me nije pretvorilo u lošu osobu, već naprotiv. I dalje sam spremna da pomognem, ali ne ako to mene ugrožava ili ako je to nešto što ne želim. Isto tako, to iskustvo me je naučilo da praštam, zato što će meni to donijeti mir.

Nije svako iskren prema vama.
Rijetki su ljudi koji vas istinski vole takvi kakvi ste i koji vam zaista žele samo najbolje. Većina će vas prije zavaravati slatkorječivošću i lažima koje lijepo zvuče, nego vam reći istinu iz dobre namjere. Isto tako, postoje i oni koji će vam reći laž, koja loše zvuči, da bi vas na taj način sputavali.

Ako ne pitaš, odgovor će uvijek biti ,,NE''.
Ljudi vam ne čitaju misli, zato uvijek treba postavljati pitanja ili tražiti ono što vam je potrebno.

Vi ste odgovorni za vaš život.
Ne možete stalno kriviti druge, zato što vaš život nije takav kakav vi želite da bude. Većina stvari koje vam se dešavaju posljedica su vaših odluka. Naravno, postoje događaji koje ne možemo kontrolisati, ali zato treba raditi na tome da trenutnu situaciju promijenimo ili, ako ništa drugo, gledati na nju drugim očima.

Dokle god vam je bitno šta drugi o vama misle, ti isti vas posjeduju.
Koliko puta niste uradili ono što želite, samo zato jer ste se plašili rekacije okoline? I koliko je ljudi koji nisu ostvarili svoje snove, jer su vodili brigu o tome šta će drugi o njima misliti/reći?



Nadam se da je neko izvukao pozitivnu poruku iz ovog posta i da vam je moje iskustvo pomoglo. Pišite utiske u komentarima. :)





You May Also Like

13 comments

  1. Slažem se sa svakom od ovih točaka! Sve sam iskusila i od tada drugačije gledam na život! Da se nisam promijenila, ne bih bila ovdje gdje jesam! :) Bravo!

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. I drago mi je zbog tebe i tvog napretka.❤️

      Delete
  2. Odlicaaan post!!! I sama sam sve ovo shvatila na takodje malo tezi nacin. Trebalo mi je vremena da se osvjestim i da vidim kakvi su neki ljudi oko mene. Takodje su to sto sam uvjek bila spremna pomoci poceli iskoristavati te sam to odmah promjenila i mnogo mi je bolje. U neku ruku,drago mi je da smo to iskusile na tezi nacin jer ce nam to biti lekcija za citav zivot. 😃

    PajaMala.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. I da, bez obzira što nam je obijema bilo teško u tome, naučile smo iz toga. Drago mi je da su i kod tebe iste stvari prouzrokovale napredak.❤️

      Delete
  3. Prve dve stavke bih ja momentalno u bukvar! Dugo sam baš (preciznije poslednjih par godina osnovne, jer je moja osnovna bila nešto najodvratnije ikada) imala tih problema da konstantno razmišljam ko šta misli o meni i ko je kako regaovao i šta je pomislio nakon što sam rekla/uradila nešto, ko će šta pričati, ko šta priča bla bla bla... I evo, raspust izgleda da me je neprimetno promenio, pošto sad to jednostavno nije tako. Divan post, zaista. ❤️❤️

    The girl named Ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Ista stvar je bila sa mnom, isto pred kraj osnovne, mada sam ja to u posljednjoj godini potpuno promijenila kod sebe. Takođe mi nije u osnovnoj bilo baš najbolje, tako da te tu razumijem, ali opet, bilo je tu i lijepih trenutaka. Sve u svemu, drago mi je da si uspjela u tome da sve to promijeniš kod sebe i što se sada osjećaš dosta bolje nego ranije. Nadam se da će ti ubuduće biti bolje što se škole tiče.❤️

      Delete
  4. Hahah, nema veze. I slažem se. Često se ljudi, koje u početku i nismo baš gotivili pokažu kao bolji prijatelji, od onih koje jesmo. Takođe, što se više ističemo po nečemu, to je više ljudi koji će nas osuđivati, ali bez obzira na to, treba ostati svoj i ne mijenjati se zbog tuđeg mišljenja. Hvala puno na podršci i odličnom komentaru. Drago mi je da te je ovaj post inspirisao. :)

    ReplyDelete
  5. Hvala puno. Drago mi je da ti se dopada. :)

    ReplyDelete
  6. Predivan post i pouke. U potpunosti se slažem sa svime što si napisala jer i ja sam sama prošla kroz sve ove situacije i danas kada ih se sjaetim mogu biti samo zahvalna na njima jer su mi pomogle da postanem osoba kakva sam danas!
    Blog - http://www.exclusivebeautydiary.com/search/label/en
    YouTube – https://www.youtube.com/watch?v=uvOerG-LYZk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da se to što si prolazila kroz te situacije isplatio i da se osećaš bolje zbog toga sada. Hvala na podršci i divnom komentaru.❤️

      Delete
  7. Odličan post, baš se slažem sa svakom stavkom i dosta imam sličnu ličnost kao ti. Baš se saosećam sa tobom. ♡

    www.iammilitza.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno. Lijepo je čuti da postoji neko ko mi je sličan po načinu razmišljanja i ličnosti.❤️😊

      Delete
  8. Generalno, prva i druga tačka govore isto. Međutim, zajednička tačka bi bila da ne možeš da utičeš na to šta će drugi misliti ili govoriti o tebi, te zato i e treba da brineš o tome. NE TREBA SVOJU SREĆU STAVLJATI U TUĐE RUKE. ��

    ReplyDelete