STORYTIME: Da li je ignorisanje zaista majka svih vrlina?

by - July 04, 2019


Često smo tokom djetinjstva slušali fraze tipa: ,,Pametniji popušta'' ili ,,Ignorisanje je majka svih vrlina''. Međutim da li ovo pravilo važi uvijek? Ja sam osoba koja je na nečije provokacije, podrugivanja, ogovaranja najčešće odgovarala ignorisanjem i vodila se tim da je često najbolji odgovor ne reći ništa. Ali, postojale su situacije u kojima sam osjetila želju da adekvatno odgovorim i u kojima nisam htjela i mogla da samo tako ,,okrenem glavu'' i ćutim. Tako da, odgovor na prethodno pitanje je: ,,Da, ignorisanje je često najbolji izbor, ali ne uvijek i u svakom trenutku. Sve zavisi od situacije i šta osjećaš da treba da uradiš.''

Da bih temu ovog posta što više približila i objasnila na najbolji mogući način, odlučila sam da prenesem jedno svoje iskustvo i sve ovo objasnim kroz jedan storytime. Sjedjela sam na času Oxforda i dok smo radili vježbe u paru, dvije djevojke preko puta mene su se na ružan i primitivan način ,,sprdale'' na moj račun. Komentarisale su moje zube u negativnom kontekstu i pokušavale da me imitiraju. Ja sam ih samo pogledala, čisto da im dam do znanja da sam primijetila, na što mi je jedna od njih kroz smijeh rekla: ,,Ovo je kako ti izgledaš''. Tokom časa se ismijavanje i podrugivanje i dalje nastavilo. Na završetku časa sam im rekla da me sačekaju ispred da bih popričala s njima, što se na kraju i desilo. Pitala sam ih imaju li kakav problem sa mnom. Djevojke su se na to pravdale, govorile da nemaju, da mi se nisu sprdale (što ih je automatski odalo, jer ja u svom pitanju nigdje nisam pomenula sprdanje). Na to sam im mirno odgovorila: ,,Slušajte me sad dobro. Ja sam osoba koja ne da na sebe i neću da dopustim da se neko prema meni ophodi na nekorektan način. Zato sam vas pitala imate li kakvih problema sa mnom.'' I tu ponovo s njihove strane kreće pravdanje tipa: ,,Ne nemamo, zašto bismo imale problema s tobom, zašto bismo ti se sprdale...'' (itd). Samo sam rekla: ,,Dobro, razumijem, ćao'' i otišla svojim putem. Narednih časova te dvije nisu ni riječ progovorile o meni.

Zašto sam odlučila da vam ispričam baš ovo iskustvo? Dakle, ja sam u tom trenutku imala dvije opcije: ili da ignorišem ili da odgovorim. Odlučila sam se za drugu, jer sam htjela da stavim tačku na takvo njihovo ophođenje prema meni i da im dam do znanja da sa mnom ne mogu kako su zamislile. Da sam ćutala i ignorisala, one bi na narednim časovima nastavile tako da se ponašaju, ja bih se zbog toga teže koncentrisala na predavanja i, što je najgore, za to bih bila odgovorna ja, jer nisam preduzela ništa da se izborim za sebe i pokažem da, ne samo sa mnom, već sa bilo kim drugim nije lijepo ophoditi se s nepoštovanjem. Baš zato smatram da je važno znati procijeniti šta je za ignorisanje, a šta za odgovor i reakciju i da oboje šalju određenu poruku, što smatram i glavnom porukom ovog posta.

Isto tako, ono što smatram da je jako bitno kada imate posla s takvim ljudima jeste da u svom srcu nađete mjesta da im istinski oprostite. Kada kažem oprostiti, ne mislim da im dopustite da se prema vama loše ophode ili da promijenite mišljenje o njima. Mislim na to da ne treba da osjećate mržnju prema njima. Npr. u mom slučaju ja sam djevojkama oprostila. Šta to znači za mene? Ne dopadaju mi se one i njihovo ponašanje i ne bih im dopustila da ponove isti postupak. Ali, ne mrzim ih, niti osjećam gorčinu kada su one u pitanju. Svjesna sam da svako radi najbolje što zna (o tome kako svaki loš čovjek ima svoju priču sam govorila u ovom postu -> Svako ima neku svoju priču). Oprostite, ne zbog drugih, oni ionako nemaju ništa od toga, već zbog sebe, koji time dobijate mnogo, a to je više mjesta u srcu za ljubav i mir, a manje za mržnju.

Takođe, još neke od važnih stvari koje me je ovo iskustvo naučilo, a koje vam mogu puno pomoći da idete kroz život su:

- Očekivati od ljudi da budu fer prema tebi samo zato jer si ti fer prema njima je ravno očekivanju da te lav ne pojede, samo zato što ti ne jedeš lavove. (citat, ne znam čije su ovo riječi, ali svaka mu/joj čast)
- Jako je važno odgovoriti na provokaciju kulturno i ,,gospodski'', jer čak i na nepristojno ponašanje može da se da pristojan, a opet adekvatan odgovor. 
- Ako dopustiš ljudima da te ,,gaze'', oni će to i dalje činiti. 
- Iskustvo je najbolja škola.
- Često neke od najboljih lekcija naučimo od ,,loših'' ljudi i iz negativnih situacija. Zato takve ljude ne treba mrziti, a ovakve situacije ne treba shvatati tragično.
- Tuđe mišljenje je samo tuđe mišljenje, ništa više. Ne dopusti da te ono definiše.
- Onaj ko ima potrebu da povrijedi druge je i sam povrijeđen. Svaki napad je poziv u pomoć.
(mogla bih nabrajati u nedogled)

Nadam se da će nekome ovaj post služiti i da će nekome moje iskustvo pomoći. :)

Ako želite više postova povezanih sa ovom temom, pročitajte klikom na linkove ispod:
Svako ima neku svoju priču
Kako se nositi s kritikama i hejt komentarima
Kako se nositi s osudama drugih
Strah od tuđeg mišljenja
Svi smo mi ljudi, ali rijetko ko je čovjek

Toliko od mene. :)


You May Also Like

34 comments

  1. Ovo je jako poučan post. Sviđa mi se način na koji si postupila jer i ja bih isto. Slažem se u pogled onoga pametniji popušta i ignorisanje je majka svih vrlina, ali potrebno je procjeniti situaciju. Ukoliko imam neko iskustvo s ljudima koje jednom u životu sretnem i više nikada neću, pustim ih jer svjesna sam toga da su sretni u svom životu nikada ne bi tako nešto radili, gledali i komentirali druge. Ukoliko radim s nekim ljudima ili znam da ću provoditi više vremena s njima u tim situacijama postupam kao i ti jer to je potrebno presjeći odmah u korjenu, ukoliko dopustiš da se ot razvija to može samo eskalirati.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/07/lumene-nordic-hydra-lahde-arctic-dew_4.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukvalno isti pristup i način razmišljanja imam i ja. Kada su u pitanju osobe koje sretnem jednom u životu ili izuzetno rijetko, ignorišem, dok ove s kojima provodim više vremena, tipa kao s ove dvije dva put nedeljno na času Oxforda, ne mogu da ćutim, jer bi ih to podstaklo da nastave još u gorem smjeru kada je ophođenje prema meni u pitanju. Hvala puno na podršci i sjajnom komentaru. Apsolutno se slažem s tobom. :)

      Delete
  2. lovely post dear :)
    I like your blog, wanna follow each other? please let me know. thanks :)

    https://styleoflifet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Nije tajna da sam imala mnogo problema sa ljudima u osnovnoj. A ipak sam se vodila onime pametniji popušta, ignoriši itd. jer sam nekako celog života bila u tom fazonu i iako bih se sa sestrom žestoko posvađala, pred drugim uvek ustuknem. I smatram da su saveti poput "pametniji popušta" najgluplji koje možeš da poslušaš jer nekad treba i da se izboriš za sebe. Pisala sam skoro baš da me je prva godina srednje mnogo promenila. Danas ne bih prećutala i drago mi je zbog toga i mislim da tako treba.
    U svakom slučaju, jako poučan post. Svaka čast, Anđela!

    thegirlnamedana.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci. Ista sam i ja bila u osnovnoj, prećutala bih na stvari na koje nikako ne treba da se ćuti i na koje sada nema šanse da bih. Sada biram kako ću u zavisnosti od situacije. Još jednom, hvala.♥️

      Delete
  4. Joooj,stvarno super savjet kroz odlican post. I mene su kao malu savjetovali da ignorisem ljude oko mene i ruganje,kojeg je bilo jako puno na racun necega sa cim sam rodjena i sto ne mogu bas da promjenim,Ali nebitno... Uglavnom,ja nisam nikada slusala take savjet,vec sam svakoj uvredi stajala na kraj i mislim da je to jako vazno. Nisam se nikada spustala na njihov nivo i nisam uzvracala uvredom,ali sam im na vrlo kulturan nacin pokazala gdje im je mjesto. Nekako imam osjeca da ako konstantno cutis i ne reagujes na uvrede,ljudi ce te prije ili kasnije dozivjeti kao "mutavu" i mislice da mogu da rade sa tobom sta hoce,da ti kazu sta hoce jer znaju da neces reagovati.
    I kao sto si rekla,ne treba nikoga mrzjeti,nisu oni vrijedni toga.

    PajaMala.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potpuno te razumijem, pogotovo kad te neko vrijeđa ne možeš samo tako da ignorišeš. Isto se slažem ovo što si rekla, bukvalno ljudi kad ćutiš idu previše daleko i nastavljaju dalje s tim. Hvala na podršci.♥️

      Delete
  5. Dear so great post! Follow:) hope U follow back:)

    ReplyDelete
  6. great post. i like this kind of posts, when you share your opinion about something. keep going. thanks for sharing xx

    would you like follow each other?
    SelfCactii

    ReplyDelete
  7. E neka si im se nagovorila. Ne podnosim te male razmažene djevojčice, koje su toliko neodgojene. Ja nikada nikog nisam tako direktno vrijeđala i izrugivala se, osim ako taj neko prvi nije mene počeo izrugivati ili zezati. Mislim da toj djeci nije posvećeno dovoljno roditeljske pažnje, pa očigledno ne znaju šta je dobra, a šta loše. Šteta, zaista, ali sve u svemu drago mi je da nisi uzvratila istim udarcem, već da si ih lijepo pitala o čemu je riječ, jer drugačije te sigurno ne bi popustile, a i da si uzvratila i ti izrugivanjem, vjerovatno bi one nastavile s tim. Uradila si dobru i korektnu stvar, a one očigledno nisu navikle na neko lijepo ophođenje, pa su bile iznenađene. Zaista super post :D

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na podršci i sjajnom komentaru. Definitivno mislim da je uzrok njihovom ponašanju nedostatak kućnog vaspitanja i pažnje generalno. Pogotovo mi je bilo ružno da vidim takvo ponašanje od strane djevojčica koje su mlađe od mene. A da sam uzvratila i ja izrugivanjem, realno, ne bih bila ništa bolja od njih. Još jednom, hvala puno. <3

      Delete
  8. Hvala ti puno na podršci i odličnom komentaru. I slažem se. Kada su ovakvi ljudi u pitanju, ne treba dati na sebe, ali treba odgovoriti na kulturan način i ne spuštati se na njihov nivo. Takođe ima još ovakvih situacija koje sam proživjela, ali se ova desila u skorijoj prošlosti, a i smatram je najpoučnijom. A sto se tiče toga što si emotivan, nije to ništa loše, samo nađi balans i nemoj da pretjeraš u tome. Kada vidiš da te osoba za koju si se previše vezao ne zaslužuje za prijatelja, odtuguj to što imaš da odtuguješ i onda svojim putem, lagano i bez neke negative ni prema sebi ni prema drugome. Pozz i za tebe.😊

    ReplyDelete
  9. U potpunosti si ispravno postupila, neke se stvari ne mogu se i ne smiju ignorirati. Takvo ponašanje treba presjeći u korijenu jer ne samo su ometale tebe nego i predavanje, a možda bi i ostalima odvukle pažnju svojim primitivnim ponašanjem. Mislim možda i ovako te djevojke neće pratiti predavanje, ali možda će naučiti nešto o pristojnom ponašanju. Ignoriranje problematičnog ponašanja ga često pogoršava tako da nije uvijek istina da pametniji popušta. Nekad se moramo izboriti za sebe.

    Roditelji trebaju djecu učiti da poštuju svakoga ali i da se bore za sebe. Ne treba svakoj budali dopuštati da ima zadnju, u nekim situacijama to stvarno može biti problem. Meni je veliki izvor frustracije u životu bilo i još uvijek jest to što se u školama danas često ide linijom manjeg otpora, izbjegava se davati jedinice lošijim učenicima čak i kada ništa ne znaju i tolerira se njihovo bezobrazno ponašanje koje često onemogućava pristojno odgojenim učenicima da prate nastavu, a i nastavnicima ometa predavanje. Djeca koja su pristojna, pametna i dobro odgojena se stalno zanemaruju, a sva pozornost se posvećuje problematičnoj ili razmaženoj djeci. Naravno, onda se ta problematična djeca još gore ponašaju da dobiju više pozornosti. Kada sam radila kao nastavnica uvijek sam bila osjetljiva na to i nisam nikad dopuštala da jedno dijete maltretira drugo, već sam se trudila odmah presjeći takvo ponašanje u korijenu, ali nažalost nastavnik ne može puno toga napraviti ako nema potporu škole, ravnatelja i roditelja. Bez obzira na godine, podsvjesno se takve problematične i budalaste osobe često tako ponašaju jer su gladne ljubavi i pozornosti. One će te zapravo više poštovati ako postaviš granice. Ponekad će baš ti ljudi "problemi" s kojima smo se otvoreno sukobili kasnije biti zahvalni na tome. Zlatno pravilo tu je biti pristojan i distanciran. Ne ulaziti u emotivnu raspravu (takvi ljudi se hrane negativnom energijom) nego jasno izreći svoje stavove i dati do znanja da se po nama (ili po nekom drugom) ne može gaziti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istina. Ovakvo ponašanje nikako ne treba ignorisati i uvijek se treba izboriti za sebe u takvim situacijama. Takođe mi se sviđa stav koji imate kao profesor i što nećete da dopustite da se bilo koji djak iživljava na drugog bez razloga, jer profesori u školama sve manje reaguju na to. Naš profesor Oxforda je čak više puta opominjao te dvije zbog ometanja časa, ali to nije do njih dopiralo. Hvala na odličnom komentaru i svaka čast na načinu razmišljanja. Slažem se u potpunosti.❤️

      Delete
  10. Postupila si carski! Nabrojala si veoma važne stvari i drago mi ješto si odreagovala, treba znati kad treba, a kad ne treba ćutati.

    I'mperfect

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno, i slažem se, treba znati procijeniti šta je za ignorisanje, a šta ne.❤️

      Delete
  11. Ne mogu da vjerujme kako ti sve tako lijepo, detaljno i tačno napišeš :) Ne samo da lijepo govoriš, već i pametno. Ovo mi je jedan od dražih postova na koje sam naišla ovih dana. Postupila si ispravno i drago mi je da postoje osobe koje razmišljaju kao ti <3

    https://mellifluous-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno na ovako divnom komentaru. Drago mi je da ti se post i moj način pisanja i pismenog izražavanja dopadaju.❤️

      Delete
  12. Mila moja.. osećajno i tako blisko mojim prethodnim iskustvima! Moram priznati da se opako slažem sa tvojim rečima, i jako je važno razlikovati situaciju od situacije.. iz ličnog iskustva znam da je jako teško ponekad ostati pribran i progutati sve reči, ja sam tako vodeći se ovim i ovakvim stavovima, trpala u sebi različiti otpad koji sam odavno trebala izbaciti iz sebe. Postoje osobe koje različito shvtaju ćutanje... ali i reakciju. Ćutanje i ignorisanje može biti znak i izrazite smirenosti, hrabrosti, ležernosti ali i odraz slabosti, nažalost i to sve nije u našim rukama, nego u očima onoga pred kim se sve to i dešava. Poenta je.. prava reakcija zapravo i ne postoji! Zato je jako bitno odreagovati smireno, onako mirno, ali i rečima koje leže direktno na srcu.
    Iskreno mi je jako žao zbog tvog iskustva, sve je to odraz njihove nekulture. Ljubim te!♥

    www.tottalymess.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se. Ćutanje često može da bude i izraz snage i smirenosti i ne mora nužno da predstavlja slabost. I tačno, bitno je reagovati smireno, a opet adekvatno. A što se tiče mog iskustva, nije mi žao, naučila sam mnogo iz njega. Hvala puno na podršci i divnom komentaru. Slažem se sa svime napisanim.❤️😊

      Delete
  13. Odličan post i vrlo zrelo razmišljanje. Najviše volim čitati ovakve postove u kojima se raspravlja i iznosi svoje razmišljanje. Samo tako nastavi, svaka čast ❤️

    Ako želiš navrati na moj blog i pogledaj novi post:
    http://doroty4.blogspot.com/2019/07/maturalna-vecera.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno. Drago mi je da ti se dopada. I naravno da ću nastaviti da idem u ovom smjeru. <3 <3

      Delete
  14. Divan post! Slažem se sa svime!

    onlymaja.blogspot.hr

    ReplyDelete
  15. Zdravo
    Oprostite, ali samo da vam kažem da smo lokalna tvrtka i nudimo novac zajmovima svim ozbiljnim i iskrenim ljudima kako bismo povećali njihov posao ili napravili kupnju. Kamatna stopa iznosi 3% godišnje.
    Za više informacija, molimo vas da nas kontaktirate putem e-maila ili WhatsApp.

    E-pošta: simondurochefort@gmail.com
    WhatsApp: +33756949346

    ReplyDelete